دومین ایرباس خریداری شده درمشهد

double-quot

مشهد – جارپرس – دومین هواپیمای ایرباس ۳۳۰ خریداری شده از فرانسه، نخستین پرواز خود را به مشهد انجام داد و ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه در فرودگاه شهید هاشمی نژاد به زمین نشست.

کد خبر : 20027
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اسفند 1395 - 10:46
دومین ایرباس خریداری شده درمشهد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این پرواز به شماره ۳۳۰۰ در نخستین پرواز خود ۲۳۲ مسافر را که عمده آنها از خانواده معظم شهدا هستند، به مشهد مقدس منتقل کرد.
دومین هواپیمای ایرباس خریداری شده مدل ۳۳۰ سری ۲۰۰ است که دارای ۲۳۸ صندلی شامل ۳۲ صندلی بیزینس کلاس و ۲۰۶ صندلی اکونومی کلاس است و برای مسافت های دور کاربرد دارد.
در پی لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران و امضای قرارداد خرید ۲۰۰ فروند هواپیمای جدید برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نوسازی ناوگان هوایی کشورمان وارد عرصه جدیدی شده است.
نخستین فروند هواپیمای ایرباس از نوع ۳۲۱، بیست و سوم دی ماه ۱۳۹۵ وارد ناوگان هوایی ایران ایر شد و اکنون دومین هواپیما نیز به این ناوگان پیوسته است.
در مجموع شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما را با شرکت اروپایی ایرباس و ۸۰ فروند را با شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ امضا کرده و قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره نیز با شرکت ای.تی.آر، از زیرمجموعه ایرباس، بزودی نهایی می شود.
جایگاه صنعت هوانوردی ایران در منطقه با امضای قرارداد خرید بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای مسافری دور، متوسط و کوتاه برد با بیش از ۵۰ هزار صندلی جدید ارتقا می یابد و فرصت های اشتغالزایی مستقیم را برای بیش از ۲۰ هزار نفر در داخل فراهم می کند.
بر اساس این قراردادها، ایران ایر ۴۶ فروند هواپیمای ۳۲۱ از ایرباس می خرد که در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما اضافه می کند.
همچنین ایران ایر ۳۸ فروند ایرباس از نوع ۳۳۰ تحویل می گیرد که ۲۵۳ صندلی دارد و در مجموع شمار صندلی های این سری از هواپیماها برای ایران ایر بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ صندلی ظرفیت ایجاد می کند.
ایران ایر همچنین ۱۶ فروند هواپیمای ایرباس ۳۵۰ را برای پروازهای دوربرد خود متشکل از پنج هزار و ۶۰۰ صندلی در آینده تحویل خواهد گرفت تا بتواند در پروازهای بین المللی از این هواپیما استفاده کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.