دستور ترامپ تبعیض آمیز، احمقانه و بی معنی/ نبودن نام عربستان به اندازه کافی عجیب است

double-quot
کوالالامپور – جارپرس – تارنمای روزنامه ‘استار’ مالزی روز چهارشنبه دستور اجرایی ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا برای ممنوعیت ورود شهروندان ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به آمریکا را ‘نه تنها تبعیض آمیز، بلکه احمقانه و بی معنی’ دانست.

کد خبر : 18998
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 7:11
دستور ترامپ تبعیض آمیز، احمقانه و بی معنی/ نبودن نام عربستان به اندازه کافی عجیب است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، ‘عزمی شاروم’ مقاله نویس روزنامه ‘استار’ مالزی روز چهارشنبه در مطلبی با عنوان ‘چرا ممنوعیت سفر به آمریکا بی معنی است’، به بررسی تصمیم ترامپ پرداخت و با اشاره به حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در خاک آمریکا، این سئوال را مطرح کرد چه افرادی درگیر این حمله بودند؟
وی خود پاسخ داد ‘آنها اتباع عربستان سعودی بودند’ و نوشت: به اندازه کافی عجیب است که در لیست (ترامپ) عربستان سعودی وجود ندارد.
وی نوشت: آیا ترامپ واقعا در مورد توقف تروریست ها جدی است … و یا او فقط یک نمایش بزرگ اجرا می کند تا رای دهندگان را خوشحال کند.
به نوشته روزنامه استار مالزی، علاوه بر این از سال ۲۰۰۱ با توجه به آمارها ۸۲ درصد از حملات تروریستی را که در آمریکا انجام شده است، شهروندان آمریکایی و دارندگان اقامت دائم انجام داده اند و با توجه به اطلاعات موسسه ‘کاتو’، یک آمریکایی بیش از ۲۵۰ برابر بیشتر احتمال دارد در یک قتل عادی به نسبت یک حمله تروریستی کشته شود.
‘عزمی شاروم’ که حقوق نیز تدریس می کند در مقاله اش با توجه به این دو گزینه (قرار ندادن اتباع عربستان در لیست و احتمال ۲۵۰ برابری کشته شدن اتباع آمریکا در یک قتل عادی به نسبت عملیات تروریستی)، نوشت: بنابراین با در نظر گرفتن این موارد قراردادن اتباع این هفت کشور در لیست، یک سیاست کاملا غلط و بی معنی است.
البته وی تاکید کرد که این دستور رونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ‘نژادپرستانه’ است و افراد متعصب را با اطلاعات غلط خوشحال می کند و خبر خوبی برای داعش و امثال این گروه است.
روزنامه استار مالزی در ادامه به آنچه جهان در مورد این اقدام ترامپ باید انجام دهد پرداخت و به یک میلیون و ۵۰۰ هزار امضای مردم انگلیس برای لغو سفر رئیس جمهوری آمریکا به لندن و طرح آن در مجلس عوام اشاره کرد.
این روزنامه در ادامه نوشت: هنگامی که آمریکا تصمیم به قطع تمام کمک ها به فلسطین به دلیل رای مردم به حماس گرفت، کاملا نادیده گرفتن اراده دموکراتیک مردم فلسطین (توسط آمریکا) دیده شد. البته با ادعای اینکه حماس یک سازمان تروریستی است.
‘عزمی شاروم’ نوشت: چرا شما به انتخاب دموکراتیک یک کشور احترام نمی گذارید.
نویسنده مالزیایی در پایان از مقام های آمریکایی خواست خود را پشت پرده احترام به دموکراسی پنهان نکنند، چون به نظر می رسد بیش از حد به دموکراسی بی احترامی می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.