0 نظر
140 بازدید

دستاورد دو برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر و چین

double-quot
تهران – جارپرس – دو پیروزی متوالی تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در دوحه و تهران، نوید دهنده یک اتفاق مهم در فوتبال ایران رخ است که مهمتر از بردهای تیم ملی است.

کد خبر : 20099
تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 فروردین 1396 - 5:18
دستاورد دو برد تیم ملی فوتبال ایران مقابل قطر و چین

این اتفاق، حفظ روحیه جنگندگی و بازی غیرتمندانه ملی پوشان در دو بازی اخیر با قطر و چین بدون توجه به نتایج دیدارهای گذشته و تثبیت جایگاه خود در صدر جدول رده بندی است.
شاید همین روحیه باعث شد که فوتبال ایران در دوحه و تهران پیروز میدان شود و فاصله امتیازات خود را نسبت به سایر رقبان بیشتر از گذشته کند. فوتبال ایران در دهه های اخیر همواره از نظر روانی و غلبه عقل بر احساسات با مشکل روبرو بوده است. این مشکل فقط مختص به تیم ملی نبوده بلکه باشگاه های ایرانی نیز در رقابت های داخلی و خارجی با چنین مشکلی روبرو بوده اند.
غلبه این جو روانی بر بازیکنان باعث شد که فوتبال ما در سال ها و دهه های اخیر در عین شایستگی در مواردی نتواند به نتیجه مورد نظر دست یابد و یا صعود و پیروزی ما در لحظات پایانی و با اگر و اماها حاصل شود.
در این سال ها و دهه ها هر چند از همراهی یک روانپزشک با تیم ملی سخن به میان می آمد، اما نتایج و حاشیه اردوها نشان می داد که وجود چنین متخصصی در اردوها چندان تاثیرگذار نبوده است.
بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در هر دو بازی اخیر خود در مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با وجود صدرنشینی، تقریبا چهره یک تیم پیروز و تهاجمی را داشتند و در زمین بازی اگر قدر فرصت ها را می دانستند با تعداد گل های بیشتری می توانستند از آوردگاه دوحه و تهران و در مصاف با تیم های قطر و چین بیرون آیند.
صرفنظر از مسایل فنی و تاکتیک تیم ملی در این دو بازی، ملی پوشان دستکم در دو بازی اخیر باانگیزه مضاعفی در صدد پیروزی در میدان بودند و این موضوع نشان داد که بازیکنان هیچوقت به خاطر صدرنشینی و داشتن امتیازات بیشتر مغرور نشدند و این نشان از پیشرفت فوتبال ایران و تقریبا یک گام بلند در مسیر حرفه ای شدن، دارد.
بازیکنان ایران در هر دو بازی با کنار گذاشتن غرورهای کاذب، جانانه در میدان جنگیدند هر چند خیلی از پاس ها اشتباه بوده و فرصت های گلزنی زیادی را از دست دادند، اما همین موضوع نیز نشان می دهد که بچه های تیم ملی همواره در صدد گلزنی بیشتر بوده و هستند. این موضوع امیدواری ها را برای موفقیت تیم در سایر بازی ها افزایش می دهد.
عملکرد خوب سرمربی و کادر فنی تیم ملی در ایجاد این روحیه را نباید از نظر دور داشت که از ورود بازیکنان و تیم به مسایل حاشیه ای و بیهوده دوری کردند و این موضوعات از جمله عوامل موفقیت تیم ملی در بازی های اخیر بوده است.
روند عملکرد تیم ملی به ویژه از نظر ایجاد آرامش و داشتن روحیه و انگیزه برد در هر بازی که فارغ از نتایج بازی های قبلی بوده باید به یک اصل برای تیم های ملی و باشگاه های ایرانی تبدیل شود چرا که اگر تیم ما، آرامش کافی نداشت و گرفتار مسایل حاشیه ای می شد، بطور قطع با چنین نتایج خیره کننده ای روبرو نمی شد.
بااین حال هنوز تیم ملی به جام جهانی صعود نکرده و لازم است که بازیکنان با همین روحیه، بازی های بعدی را با موفقیت به پایان برسانند که غیر از این، تیم ملی با دشواری روبرو خواهد شد.
هر چند ممکن است که پیروزی ایران در مقابل ازبکستان که ۲۲ خرداد ماه امسال در تهران برگزار می شود به راهیابی تیم ملی برای دومین بار متوالی به جام جهانی منتهی شود، اما دیدارهای بعدی که به ترتیب در شهریورماه با تیم های کره جنوبی و سوریه خواهد بود در جای خود ارزشمند است و باید با نتیجه خوب این بازی ها را پشت سربگذاریم.
دیدار ایران با سوریه و کره جنوبی از این نظر برای فوتبال ما حایز اهمیت است که در صورت راهیابی به جام جهانی، ما نمی توانیم در قامت تیمی به جام جهانی راه یابیم که بازی های آخر خود را با نتیجه دلخواه پشت سر نگذاشته باشد، چرا که این مساله می تواند در روحیه بازیکنان تاثیر منفی گذاشته و فوتبال ما را با حاشیه هایی روبرو کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.