در پیاده روهای تهران امنیت نیست

double-quot تهران- جارپرس-پسر بچه ای در مغازه دست پدرش را رها کرده وباسرعت به بیرون می دود تا در ویترین مغازه شکلات دلخواه خودرا به پدرنشان دهد که ناگهان یک موتورسوارسر می رسد و در برابر چشمان حیرت زده پدر، کودک براثر تصادف به هوا پرت می شود.
کد خبر : 99729
| خبرنگار : محمد مهربان اوجائی
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 شهریور 1401 - 14:44
در پیاده روهای تهران امنیت نیست

امروزه تقریباً پیاده رویی که بتوان در آن به معنای واقعی کلمه برای دقایقی پیاده راه رفت، بسیار کم است! این درحالی است که اهمیت پیاده روها در ساخت و ساز شهری همانند سواره روها و بلکه بیشتر از آن است.
اجرای نادرست قوانین شهری از سال های گذشته تاکنون، آسیب های فراوانی را درباره حفظ حریم عابران در پیاده روها ایجاد کرده و به نظر می رسد مسئولان شهری هم علیرغم اینکه مصمم به اجرای قوانین هستند اما نمی توانند از پس تعداد زیاد قانون شکنان برآیند.
متأسفانه به دلایل مختلف، برخی به خود اجازه می دهند بی محابا پیاده روها را جولانگاه موتورسیکلت و در برخی موارد اتومبیل و یا حتی سد معبر برای فروش اجناس نمایند!
اگر به بازارهای تهران هم سری بزنیم این اوضاع نابسامان تر از آن است که پلیس بتواند مانع عبور موتورسوارها از معابر شود . از آنجایی که استفاده از موتور یکی از راحت ترین راههای حمل و نقل درون شهری است این وسیله در بازار که نیاز به سرعت عمل و صرف حداقل زمان است بهترین وسیله برای تردد به شمار می رود.
پایین بودن قیمت موتور سیکلت، مصرف پایین سوخت، شور و حال سرعت و جوانی نیز دلیلی دیگر برای استفاده افرادی است که قدرت خرید ماشین را نداشته و یا برای کار از آن استفاده می کنند که این امر حضور موتورسیکلت را در بازار و سطح شهر بیشتر می کند.
حضور موتورسیکلت سواران در پیاده روها بدون رعایت قوانین از سوی آنها هم مشکل پررنگی است که همچنان لاینحل باقی مانده است و موتورسواران متخلف برای تردد در حریم امن عابران پیاده، ماموران راهنمایی و رانندگی را هم پشت سر می گذارند و کمتر قبض جریمه ای به خاطر این تخلف آنها سیاه می شود.
تخلفی که بازی با سلامتی و جان عابران را به همراه دارد و چنان حریم امن رفت و آمد پیاده ها را تحت الشعاع قرار داده که دیگر مدت هاست عابران عادت کرده اند با حرکت ناگهانی و عبور شتابزده موتوسیکلت ها از کنارشان از جا بپرند.
گاهی فریادی بلند می شود و گاه ناسزایی بر لب آمده و نیامده جدال میان عابران و موتورسواران در پیاده روها به همین شکل ادامه پیدا می کند، درست زمانی که ماموران راهنمایی و رانندگی موتورسواران را تنها به دلیل خلاف جهت حرکت کردن، تک چرخ زدن و نداشتن زین مجزا برای ترک نشین در تقاطع هایی نزدیک به همین پیاده روهای پرکشمکش جریمه می کنند و نظارت آنها بر موتورسواران متخلف در پیاده روها آنقدر ضعیف است که از تکرار این حرکت خطرساز توسط آنها جلوگیری نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.