درخواست معاون وزیر از بانک مسکن

double-quot تهران - جارپرس - از حدود ۲۳ هزار واحدی که برای دریافت وام نوسازی به بانک مسکن معرفی شده‌اند، این بانک تا کنون به ۳۵۲۸ واحد تسهیلات پرداخت کرده که معاون وزیر راه و شهرسازی خواسته این کار تسریع شود.
کد خبر : 94184
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 31 خرداد 1401 - 16:05
درخواست معاون وزیر از بانک مسکن

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، روند نوسازی بافتهای فرسوده از دو طریق در جریان است؛ یک بخش در قالب طرح نهضت ملی مسکن پیش می‌رود و بخش دیگر از طریق اعطای تسهیلات است. در حوزه نهضت ملی مسکن، نوسازی و بهسازی سالیانه ۱۵۰ هزار واحد در دستور کار بوده که تا کنون ۴۵ هزار واحد به مرحله اجرا رسیده است.

در بخش تسهیلات نیز آنطور که محمد آئینی ـ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران – گفته است تا کنون ۲۳ هزار و ۴۲۹ واحد برای دریافت وام به بانک مسکن معرفی شده که این بانک تا کنون با ۳۵۲۸ واحد قرارداد جذب تسهیلات منعقد کرده است. با توجه به پایین بودن این تعداد، آئینی از بانک مسکن خواسته تا زمینه پرداخت وام نوسازی را تسریع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار امیدواری کرده با تلاش‌های شعب بانک مسکن در کشور که همواره در کنار وزارت راه و شهرسازی بار تامین مالی بخش عمده‌ای از اجرای طرح های بخش مسکن را عهده دار بوده اند، در این کار تسریع شود و باقیمانده واحدهای معرفی شده و نیازمند نوسازی بتوانند انعقاد قرارداد کرده و تسهیلات ویژه نوسازی را  دریافت کنند.

تسهیلات ویژه نوسازی شامل ۶۰۰ میلیون تومان در چهار کلانشهر تهران، قم، مشهد و شیراز در محدوده بافت‌های فرسوده پیرامون حرم‌های مطهر و در سایر محدوده در تهران ۴۵۰ میلیون تومان و در سایر کلانشهرها ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۱ درصد و سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ سود حدود ۱۰ درصد است که در تمام این موارد ۱۵۰ میلیون تومان از مبلغ وام با نرخ سود صفر درصد پرداخت می‌شود. همچنین متقاضیان نوسازی بافت فرسوده می‌توانند از تسهیلات نهضت ملی مسکن با مدت زمان بازپرداخت ۲۰ ساله با سود تسهیلات ۱۸ درصد استفاده کنند.

آخرین برآوردها از وجود ۱۶۱ هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری مصوب در کشور حکایت دارد که شامل بافت‌های میانی (فرسوده)، بافت‌های تاریخی و سکونتگاه‌های غیررسمی می‌شود. جمعیتی حدود ۲۱ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند که عمدتا از کیفیت زندگی پایینی برخوردارند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.