درخواست خواهر بابک خرمدین از رییس سازمان سینمایی

double-quot تهران - جارپرس - خواهر بابک خرمدین در پی انتشار خبرهای درباره ساخت مستندی درباره برادرش ، از رییس سازمان سینمایی درخواست کرد تا پروانه ساخت این مستند باطل شود.
کد خبر : 61159
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 11:15
درخواست خواهر بابک خرمدین از رییس سازمان سینمایی

به گزارش جارپرس، آذر (آزیتا) خرمدین در متنی که در اختیار ایسنا گذاشت، نوشت: “صبح شنبه از طریق اخبار خبرگزاری ها مطلع شدم که مستندی با موضوع حادثه ناگواری که برای خانواده ام  پیش آمده و درباره قتل برادرم بابک خرم دین و ابعاد روانشناختی و جامعه شناختی آن است، از سازمان سینمایی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پروانه ساخت دریافت کرده است. این در حالی است که سازندگان حتی به خودشان زحمت نداده اند که با من و یا برادرم تماس بگیرند و اطلاعی بدهند و اجازه یا رضایت مان را جویا شوند.

در عوض بدون اینکه خانواده در جریان باشند ، پروانه ساخت گرفته اند و خبرش را هم رسانه ای کرده اند . نام فیلم را هم انتخاب کرده اند ، در موردش گفت و گو کرده اند  و اعلام کرده اند که در گروه سینماهای هنر و تجربه هم اکران خواهد شد. آن را در صفحه شخصی اینستاگرام خودشان هم گذاشته اند و با سیل تبریک فالوورهای شان هم مواجه شده اند. در خبرها نام آقای امیر سید زاده در کنار نام خانم دیگری که تا به حال اسمش را هم در فضای سینما نشنیده ام هم به عنوان تهیه کننده قید شده است.

در تماس با آقای سیدزاده ایشان عنوان کرده اند که موظف به پاسخ گویی نیستند و از ما خواستند که برای اتفاقی که نیفتاده هیاهو نکنیم . در صورتی که به نظرم هیاهو را ایشان با خبر ساخت فیلم و گرفتن پروانه ساخت ، ایجاد کرده اند . حال سوال من اینجاست که اگر اتفاقی نیفتاده است پس چرا شما آقای سیدزاده رسانه ای کرده اید؟!!! و نام فیلم را هم انتخاب کرده اید ؟!!!البته فیلم های ایشان را در مقام تهیه کننده ندیده ام و فضای کاری شان را نمی شناسم اما با استناد به بازی ایشان در سریال های طنز تلویزیون می دانم که قطعا فضای ذهنی و نگاه بابک به مدیوم سینما و رسانه با ایشان بسیار تفاوت دارد .

چون برادرم بابک و خودم همیشه از علاقه مندان به سینمای هنری بوده ایم و به این آقا و هر شخص دیگری اجازه نخواهم داد که در مورد خانواده ام در موقعیت فعلی که هنوز زمان زیادی از این اتفاق نگذشته است و ناراحتی و فشار این ماجرا بر من و خانواده ام کماکان حاکم است فیلمی بسازد . قبل تر هم بارها به طور رسمی در خبرگزاری ها اعلام کرده ام که با ساخت هر فیلمی و به هر شکلی درباره این پرونده در حال حاضر و با توجه به شرایط خانواده ام  و روزهای سختی که در حال گذراندنش هستیم مخالف هستم و از مقام محترم قضایی درخواست کرده ام که دستور دهند که هیچ اطلاعاتی از این پرونده و گفت و گو با پدر و مادرم در اختیار هیچ فیلمسازی و به هیچ شکلی قرار نگیرد.

هم چنین خانمی که به عنوان تهیه کننده دیگر این فیلم نامشان در کنار اسم آقای سیدزاده در خبرها آمده است در پاسخ به پیام نماینده من ، معتقد است که چون قرار است از نگاه کارشناسی جوانب مختلف موضوع در فیلم مطرح بشود، برای ساخت این فیلم نیازی به اجازه خانواده و مقام قضایی نیست !

سوال اینجاست که ایشان چطور می توانند درباره این موضوع حساس با نگاه همه جانبه و کارشناسی مستند بسازند و به قول خودشان و صحبت هایشان در گفت و گوهایشان ، علل قتل را دقیق ریشه یابی کنند ؟ درحالی که امکان گفت و گو با پدر و مادر و خانواده را ندارند . هم چنین مقام قضایی با ایشان همکاری نخواهند کرد و امکان دسترسی به نشان دادن تصویری از اتاق برادر مرحومم را هم نخواهند داشت و هم چنین اجازه داشتن یک عکس از کودکی برادرم بابک در کنار خانواده مان هم نخواهند داشت.

با این شرایطی که توضیح داده ام فیلم مورد نظر چگونه می تواند نقاط تاریک و مبهم این پرونده را به حقیقت برای تماشاگرانش روشن کند و آن را ریشه یابی کند ؟ در حالی که فیلمساز خودش حتی امکان این را ندارد که از ساده ترین روابط درون خانواده ما اطلاعاتی داشته باشد ؟ فیلمساز بدون داشتن اطلاعاتی درباره واقعه چه چیزی را میتواند به داشته های  موجود و زرد رنگ و اطلاعات غلط در فضای مجازی که هر روز دیده می شود ، اضافه کند ؟ با این توضیحات این فیلم چه کارکردی می تواند داشته باشد ؟ اصرار سازندگان برای ساخت این فیلم چیست ؟ اگر موج سواری بر داغی مرگ فیلمساز هنرمند و دغدغه مندی است که در زمان حیاتش مثل خیلی دیگر از کارگردان ها منتظر فراهم شدن شرایط  ساخت فیلمش بوده نیست ، پس چیست ؟

البته در تماس نماینده ام با سازمان محترم سینمایی به ما اعلام شد که اگر رضایت خانواده نباشد ، پروانه ساخت را باطل می کنیم . اما سوال من اینجاست که چطور موقع صدور پروانه ساخت از ایشان رضایت خانواده را نخواسته اند ؟ اگر رضایت ما لازم و واجب است چطور بدون رضایت کتبی ما و مقام محترم قضایی ، پروانه ساخت صادر و بعد خبرش رسانه ای شده است ؟ که حال ما باید خودمان به صورت اتفاقی متوجه این قضیه شویم ؟ و در این روزهای سخت بعد از آن اتفاق ، برویم و با پیگیری پروانه ساخت فیلم مستندی درباره برادرم و خانواده ام را باطل کنیم ؟

در پایان از ریاست محترم سازمان سینمایی جناب آقای انتظامی و مدیران محترم زیرمجموعه شان تقاضا دارم که با توجه به ابعاد حقوقی و اخلاقی این ماجرا هر چه سریعتر دستور ابطال پروانه ساخت این مستند را صادر نمایند. البته با لغو پروانه صادر شده هم ، باز رسانه ای شدن خبر صدور پروانه ساخت این فیلم ، از نگاه بنده هنوز تخلف هست. اگر به قول آقای سیدزاده هنوز اتفاقی نیفتاده است !»

به گزارش ایسنا، چند روز قبل خبرهای منتشر شد مبنی بر اینکه مستندی به نام «پدر کشتگی» به کارگردانی سیامک میثاقی و تهیه‌کنندگی مشترک سیدامیر سیدزاده و فاطمه پاقلعه‌نژاد تولید خواهد شد.

بابک خرم‌دین کارگردان ۴۷ ساله سینما بود که ۲۷ اردیبهشت‌ماه خبر کشف جسد مثله شده او منتشر و پس از تحقیقات پلیس اعلام شد که پدر و مادر این کارگردان به قتل فرزند خود اعتراف کرده‌اند. چند روز بعد هم خبری دیگر منتشر شد مبنی براینکه پدر و مادر بابک به قتل دختر و داماد خود در چند سال قبل اقرار کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.