دانستی های مسافرت به سوئیس

double-quot

تهران – جارپرس -سوییس یکی از زیباترین، خوش آب و هواترین و البته گران‌ترین کشورهای دنیا حتی برای ساکنان اروپا بوده و افرادی که بخواهند سفر کم‌هزینه داشته باشند، معمولا به سوییس به عنوان یک مقصد گردشگری فکر نمی‌کنند. شاید نتوان سفر ارزانی به این کشور داشت اما آنقدر زیباست که از رفتن به آن هم نمی‌توان صرف نظر کرد.

کد خبر : 20308
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 5:35
دانستی های مسافرت به سوئیس

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، به نقل از مجله گردشگری الی‌گشت، شهرهای کوهستانی زیبایی که در دامنه آلپ محصور شده‌اند، خانه‌ها و برج‌های قرون وسطایی و زمین‌های سرسبز وسیع زیر قله‌های سر به فلک کشیده و پوشیده از برف، تنها بخش کوچکی از زیبایی‌های سوییس است. چه در تابستان به این کشور اروپایی سفر کنید و چه در زمستان فرقی ندارد، در هر صورت مطمئنا از سفرتان نهایت لذت را می‌برید. در ادامه مطالبی آمده است که به کمک آن می‌توانید از این کشور فوق‌العاده بیشتر بدانید و یکی از هیجان انگیزترین سفرهای عمرتان را تجربه کنید.

اطلاعات ضروری از سوییس

کشور سوییس حدود دو ساعت و نیم با تهران اختلاف ساعت دارد و از آن عقب‌تر است.

در این کشور، چهار زبان رسمی وجود دارد که عبارتند از آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش.

واحد پول این کشور، فرانک سوییس است که تقریبا هر فرانک این کشور معادل ۳۸۴۵ تومان است.

جهت رانندگی در این کشور سمت راست است.

فرودگاه‌های بین‌المللی آن شامل فرودگاه برن، فرودگاه ژنو، فرودگاه زوریخ (یکی از ۱۰ فرودگاه برتر دنیا) و فرودگاه سنت گالن و آلترنهاین هستند.

آب و هوای سوییس و بهترین زمان سفر به سوییس

آب و هوای سوییس یکنواخت نیست و هر منطقه‌ای از آن با منطقه دیگر متفاوت است. در فصل تابستان، هوا معمولا گرم و مرطوب است و زمستان‌های سردی در این کشور مخصوصا در مناطق کوهستانی وجود دارد.

بهترین زمان سفر به سوییس کاملا بستگی به هدف شما از سفر دارد. برای نمونه اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند باشید، ماه‌های سرد سال را باید انتخاب کنید. اما سوییس یکی از بهترین آب و هواها را در فصل تابستان دارد، به همین دلیل این فصل، فصل شلوغ و پر گردشگری است.

ماه‌های آوریل و نوامبر، پر بارش‌ترین ماه‌های سال هستند.

اگر دنبال سفری کم‌هزینه‌تر به این کشور باشید پس باید از سفر در ماه‌های تابستانی دوری کنید.

هزینه‌های اقامت

اگر بخواهید شبی را در یک هاستل بگذرانید، باید حدود ۳۰ فرانک و گاهی حتی ۵۰ فرانک بپردازید. البته هاستل‌ها در سوییس واقعا مناسب و تمیز هستند و امکانات خوبی مثل وای‌فای و صبحانه رایگان دارند.

اگر به فکر هتل هستید، باید به قیمت‌های خیلی بیشتر فکر کنید. یک شب اقامت در یک هتل معمولی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ فرانک برایتان هزینه می‌برد و مطمئنا هتل‌های بهتر، هزینه‌های بالاتری دارند.

هزینه‌های غذا

هزینه خورد و خوراک در این کشور بسیار گران است طوری که خوردن یک قهوه خالی در جایی معمولی مثل استارباکس، هشت دلار هزینه دارد و صرف غذا در رستوران بسیار گران است. یک ناهار معمولی در یک رستوران، تقریبا ۲۰ فرانک و صرف شام حدود ۴۰ فرانک هزینه‌بردار است که البته به این‌ها باید سرویس میز را هم اضافه کنید.

هترین کار این است که موادغذایی مورد نیازتان را خودتان از سوپر مارکت تهیه کنید که تقریبا برای یک هفته‌تان حدود ۱۳۰ فرانک می‌شود. اگر خواستید در بیرون غذا بخورید، کافه‌ها، ارزان‌ترین انتخاب هستند. صرف یک ناهار ویژه در کافه ، بین ۱۰ تا ۱۵ فرانک هزینه می‌برد.

هزینه‌های حمل و نقل

بهترین راه حمل و نقل در کشور سوییس به خصوص در شهرهای بزرگ آن، استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی است. استفاده از اتوبوس تقریبا پنج فرانک هزینه دارد که البته بستگی به مدت سفر و مسافت دارد. سرویس‌های Uber هم برای حمل و نقل در شهر در دسترس هستند.

جاذبه‌های گردشگری سوییس

همان‌طور که گفته شد کشور سوییس، جاذبه‌های توریستی زیادی دارد که در ادامه درباره آن‌ها می‌خوانیم:

اسکی در ماترهورن: کشور سوییس را خیلی‌ها با فرصت‌های اسکی زیاد آن می‌شناسند، طوری که چند تا از بهترین پیست‌های اسکی دنیا در آن قرار دارد که یکی از معروف‌ترین آن‌ها هم کوه ماترهورن است.

کارناوال بهاره Fasnacht: در این کارناوال بهاری سه روزه، همه ساکنان شهر بازل به جشن و پایکوبی می‌پردازند و توریست‌ها هم با شرکت در این جشن شاد، لذت می‌برند.

شهر ژنو: ژنو، سومین شهر بزررگ سوییس، با چشم‌اندازهای زیبای زیادی که دارد می‌تواند همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. علاوه بر این، مقر سازمان ملل متحد هم در این شهر است و بخش تاریخی و مناظر زیبای آن می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را خیره کند.

شهر برن: این شهر بزرگ و گران سوییس، با بخش تاریخی‌اش همه روز شما را سرگرم می‌کند. غذاهای محلی این منطقه فوق‌العاده لذیذ هستند.

کوه پیلاتوس: این کوه که در بیرون شهر لوسرن قرار گرفته، منظره‌ای نفس‌گیر از کوه آلپ دارد. می‌توانید در مسیرهای قله پیاده‌روی کنید و یا خودتان را با تله کابین به بالای کوه برسانید و از چشم‌انداز زیبای آن لذت ببرید.

آبشار راین: اگر می‌خواهید از بزرگ‌ترین آبشار اروپا دیدن کنید، باید برای یک پیک نیک در حوالی این آبشار برنامه‌ریزی کنید. به شهر Schaffhausenکه در نزدیکی آن قرار دارد، بروید و علاوه بر لذت از آبشار، از قلعه قرون وسطایی آن هم دیدن کنید.

دهکده‌های قدیمی: اگر به دیدن دهکده‌های اصیل و قدیمی اروپایی علاقه دارید، حتما به منطقه Graubunden سر بزنید چون در این منطقه، دهکده تاریخی متعلق به قرن ۱۳ وجود دارد که مردم آن به زمان رمانش قدیمی صحبت می‌کنند. این زبان دیگر در جایی از دنیا استفاده نمی‌شود.

روستای آپنزل: آپنزل یک دهکده هفت هزار نفری است که در آن هیچ ماشینی رفت و آمد ندارد و اهالی دهکده سعی کرده‌اند تا سنت‌های قدیمی خود را مثل قبل حفظ کنند. این دهکده در دامنه کوه Alpstein قرار دارد و واقعا شگفت‌انگیز و زیبا است.

شهر زوریخ: شهر بین‌المللی زوریخ یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری در سوییس است و زیبایی‌های فراوانی دارد. از رستوران‌های بین‌المللی و محلی گرفته تا مناطق تاریخی، جاذبه‌های هنری و پارک‌های دیدنی.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.