دادگاه عالی مصر صحت توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را تایید کرد

double-quot
تهران – جارپرس – منابع عربی گزارش دادند که دادگاه عالی مصر صحت توافقنامه میان ریاض و قاهره درباره واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را که سال گذشته امضا کرده بودند، تایید کرد.

کد خبر : 20141
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396 - 5:34
دادگاه عالی مصر صحت توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان را تایید کرد

شبکه خبری الجزیره امروز (دوشنبه) گزارش داد: دادگاه اداری مصر در ماه ژانویه گذشته با واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان مخالفت کرده بود؛ این دادگاه تاکید داشت که دو جزیره تیران و صنافیر متعلق به مصر است و در حکمی که صادر کرد توافقنامه ترسیم مرزی آبی بین مصر و عربستان را باطل اعلام نمود و احمد الشاذلی رئیس دادگاه مصر نیز دلیل حکم ابطال توافقنامه را حاکمیت مصر بر دو جزیره مذکور خوانده بود.
توافقنامه واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر در هنگام سفر سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به قاهره در آوریل ۲۰۱۶ میلادی صورت گرفت.
این اقدام موجب اعتراضات گسترده ای در جامعه مصر شد و گروه های مخالف گفتند که دولت مصر در مقابل ادامه دریافت کمک ها از ریاض دو جزیره مذکور را به عربستان هدیه کرده است.
دولت مصر از امضای توافقنامه واگذاری دو جزیره به عربستان دفاع و اعلام کرده بود که دو جزیره تیران و صنافیر در ورودی بندر عقبه واقع شده و از سال ۱۹۵۰ و بنا به درخواست عبدالعزیز آل سعود پادشاه عربستان تنها تحت حفاظت مصر بوده است.
دولت مصر پیش از این امضای این توافقنامه را پیروزی مهمی خوانده بود که دو کشور عربستان می توانند با بهره برداری از آن، از ثروت ها و منافع اقتصادی آن بهره ببرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.