دادستان فدرال منهتن : استعفا ندادم، دولت ترامپ برکنارم کرد

double-quot
تهران – جارپرس – «بریت بارارا» دادستان ناحیه جنوبی ایالت نیویورک اعلام کرد که استعفا نداده بلکه دولت ترامپ مرا برکنار کرده است.

کد خبر : 19910
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 6:24
دادستان فدرال منهتن : استعفا ندادم، دولت ترامپ برکنارم کرد

به گزارش جارپرس، بارارا ساعتی قبل در حساب کاربری خود در شبکه «توئیتر» در این باره نوشت: سمت دادستان بخش جنوبی نیویورک برای همیشه بزرگ ترین افتخار زندگی حرفه ای من خواهد بود.»
«جف سشنز» وزیر دادگستری آمریکا روز جمعه ۲۰ اسفند ماه از ۴۶ دادستان های فدرال دوران ریاست جمهوری باراک اوباما خواسته بود که استعفا دهند و با این کار زمینه انتقال یکپارچه قدرت را فراهم کنند. در حالی که جایگزینی دادستان ها در ابتدای کار دولت جدید در آمریکا امری طبیعی است، انتظار می رفت که با توجه به دیدار «بارارا» با ترامپ و مقام های ارشد دولت جدید آمریکا، وی در سمت خود ابقا شود.
بارارا یکی از ۴۶ دادستانی بوده است که دولت ترامپ خواستار برکناری اش بوده است.
وی حاضر به استعفا نشد تا هزینه و مسوولیت برکناری اش را بردوش ترامپ گذاشته است.
معمولا روسای جمهوری آمریکا پس از برعهده گرفته ریاست کاخ سفید از منصوبان رئیس جمهورهای قبل از خود می‌خواهند کناره گیری کنند. اما این که در یک مرحله، از این تعداد دادستان فدرال خواسته شود کناره گیری کنند، غیرمنتظره بوده است.
قرار گرفتن نام پریت بارارا در فهرست دادستان هایی که وزارت دادگستری خواستار استعفایشان شده بود، شگفتی ناظران را به دنبال داشت.
دادستان فدرال منهتن نوامبر (آبان) گذشته به رسانه ها خبر داده بود که دونالد ترامپ خواستار ابقای وی شده و او هم قبول کرده است.
رسانه های امریکا می گویند که بارارا در آمریکا شهرت زیادی دارد که عمدتا به خاطر نقش وی در پیگیری پرونده های خبرساز علیه وال استریت و بانکداران نیویورک بوده است.
سیاست های ترامپ در هفته های گذشته با مخالفت های بسیاری از جانب مقام های قضایی هر دو حزب دمکرات و جمهوریخواه مواجه شده و این مخالفت ها گاه حتی به حلقه نزدیکان وی رسیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.