0 نظر
130 بازدید

خضریان: شستا در ۸ سال دولت قبلی به حیاط خلوت سیاسی تبدیل شد

double-quot تهران - جارپرس - سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که در خصوص شستا رخ داد این بود که در هشت سال دولت آقای روحانی این هلدینگ بزرگ که فعالیت گسترده اقتصادی در سطح کشور داشت به حیاط خلوت سیاسی بدل شد.
کد خبر : 94722
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 7 تیر 1401 - 10:27
خضریان: شستا در ۸ سال دولت قبلی به حیاط خلوت سیاسی تبدیل شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت شستا از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۳۹۹ بیان کرد: هلدینگ شستا که وابسته به سازمان تامین اجتماعی می‌باشد با پول کارگران و بازنشستگان تاسیس شد و اکنون دارای شرکت‌های متعددی در حوزه داروسازی، کشت و دامداری و حوزه نفتی و پتروشیمی می‌باشد و درصد قابل توجهی از سهام این شرکت‌ها را دارا می‌باشد. اکنون هلدینگ شستا ۱۶۵ شرکت مدیریتی و ۶۵ شرکت غیرمدیریتی داشته و فعالیت گسترده‌ای را در سطح کشور انجام می‌دهد.

وی در ادامه اظهار کرد: مجموع درآمد سالیانه این هلدینگ در سال ۱۳۹۷، ۵۷ هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به تحولاتی که در نرخ ارز رخ داده حتما تا به امروز این درآمد چندین برابر شده است. با توجه به گردش مالی بالایی که در این شرکت وجود دارد باید روشن گردد که در این مجموعه چه می‌گذرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجالس مختلف تحقیق و تفحص از شستا کلید خورده اما تاکنون هیچ گزارشی از آن به صحن مجلس ارائه نشده است. اکنون محورهایی برای این تحقیق و تفحص تهیه شده اما یکی از محورهای اساسی که باید به آن ورود کرد اتفاق تلخی است که در طول ۸ سال دولت قبلی در شستا رخ داد و شستا را به یک حیاط خلوت سیاسی تبدیل کرد. افرادی که با معرفی معاون وقت وزارت تعاون در شرکت شستا پست و مقام گرفتند.

خضریان تاکید کرد: لیستی که از سوی معاون وقت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکت شستا ارسال شد و در آن ذکر شد افرادی که در ستاد آقای روحانی فعالیت داشتند باید در هیات مدیره شرکت‌های شستا به کار گرفته شوند و این اقدام شستا را به یک حیاط خلوت سیاسی در طول هشت سال گذشته تبدیل کرد. چه دلیلی دارد یک فرد با یک لیسانس غیرمرتبط در یک هیات مدیره شرکت پتروشیمی پست بگیرد در حالی که کشور دارای جوانان نخبه فراوانی است. ما به دنبال این هستیم تا تخلفات رخ داده در مدیریت مالی و شرکت‌های وابسته روشن گردد. یک هلدینگ اقتصادی باید فعالیت‌های اقتصادی انجام دهد نه این‌که به حیاط خلوت سیاسی تبدیل شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.