0 نظر
177 بازدید

خسارت ۴۷۵ میلیارد ریالی سیلاب به اراضی کشاورزی جیرفت

double-quot
جیرفت – جارپرس – مدیر جهادکشاورزی جیرفت گفت: بارندگی های ۲ هفته اخیر ۴۷۵ میلیارد ریال به سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان خسارت وارد کرد.
کد خبر : 19548
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 3 اسفند 1395 - 12:32
خسارت ۴۷۵ میلیارد ریالی سیلاب به اراضی کشاورزی جیرفت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی سالاری افزود: سیلاب هفته گذشته به ۶۹۵ هکتار از سیفی جات، ۲ هزار و ۲۳۵ هکتار از اراضی زراعی و ۸۷۰ هکتار از اراضی باغی شهرستان جیرفت خسارت وارد کرد.
وی ادامه داد: یکهزار و ۱۲۸ هکتار از اراضی گندم، ۱۰۰ هکتار کلزا و ۲۹۶ هکتار زمین زراعی زیر کشت خیار در شهرستان جیرفت خسارت دیده است.
سالاری اظهار کرد: ۲۵۰ هکتار از اراضی باغی مرکبات، ۱۵۰ هکتار گردو و ۴۷۰ هکتار از اراضی باغی میوه های سردسیری شهرستان جیرفت نیز به دلیل بروز سیلاب تخریب شده است.
رئیس جهاد کشاورزی جیرفت در ادامه به خسارت های بخش صیفی جات این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۵ هکتار از اراضی زیر کشت کدو، ۳۲ هکتار سبزیجات، ۱۰۰ هکتار گوجه فرنگی و ۵۴۸ هکتار هم از اراضی زیر کشت سیب زمینی خسارت دیده است.
وی عنوان کرد: سیلاب همچنین ۸۰۰ راس دام سبک، ۱۱۰ مزرعه پرورش سنتی دام و سه مزرعه پرورش ماهی را نیز در جیرفت از بین برده است.
سالاری گفت: ۵۲ کیلومتر از لوله های آبرسانی،۲۷۰ کیلومتر از کانال های خاکی و ۱۱۶ رشته قنات هم در جیرفت تخریب شده است.
شهرستان جیرفت با ۲۸۰ هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای بزرگترین گلخانه طبیعی جهان است و سالانه ۵۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را به سایر نقاط کشور صادر می کند.
شهرستان جیرفت دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.