0 نظر
132 بازدید

خاطره های خوش سفر بوشهر برای ۶٫۹ میلیون گردشگر نوروزی

double-quot
بوشهر- جارپرس – براساس آمارهای موجود در تعطیلات نوروزی امسال ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر به بوشهر سفر کردند که این استان از نظر اقامت مسافران نوروزی به عنوان سومین استان کشور معرفی شده است.

کد خبر : 20286
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فروردین 1396 - 11:37
خاطره های خوش سفر بوشهر برای ۶٫۹ میلیون گردشگر نوروزی

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، کاهش آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی با وجود افزایش ترددها، رشد گردشگری دریایی و افزایش شمار گردشگران و میزان فروش صنایع دستی از جمله نقاط قوت سفرهای نوروز ۹۶ در استان بوشهر است.
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: در نوروز امسال ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر و مسافر تعطیلات خود را در این استان سپری کردند که بیشترین آنها در شهرستانهای گناوه، بوشهر، دیلم و دشتستان اقامت داشتند.
ناصر امیرزاده افزود: با توجه به وجود هتل و هتل آپارتمانهای مختلف در شهربوشهر بیشترین اقامت هتلینگ در این شهرستان و به دلیل تامین امکانات مناسب و قوی در شهرستان گناوه در زمینه کمپینگ در کنار ساحل بیشترین اقامت خود چادری نیز مربوط به این شهرستان است.
وی بیان کرد: برنامه ریزی خوب ستاد تسهیلات خدمات سفر استان بوشهر برای استقبال از مسافران نوروزی افزایش کمی و کیفی تعداد مسافران در شهرهای گردشگر پذیر این استان را در پی داشت.
وی بیان کرد: همچنین امسال با ساخت پارکینگ، مشکل ترافیک در بیشتر شهرهای استان بوشهر از جمله گناوه در سالهای گذشته بود، برطرف شد.
** افزایش بازدید از موزه ها و بناهای تاریخی بوشهر
امیرزاده گفت: در نوروز امسال بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از جاذبه های گردشگری استان بوشهر از جمله موزه ها، ابنیه ها و محوطه های تاریخی و باستانی، جاذبه های طبیعی و سواحل این استان دیدن کردند که بیشترین بازدیدها از محوطه های تاریخی در شهرهای بوشهر، گناوه و دیلم و دشتستان به دلیل ساحل و طبیعت و نخلستانها و کنگان نیز به دلیل وجود بندر باستانی و تاریخی سیراف انجام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین درنوروز ۹۶ بیشتر مسافران نوروزی بخشی از وقت و تفریح خود را به گردشگری دریایی اختصاص دادند.
**گردشگران خارجی نوروز ۹۶ در بوشهر
وی در باره گردشگران خارجی در نوروز ۹۶ در استان بوشهر گفت: امسال تنها یک تور علمی ازگردشگران خارجی وارد این استان شدند، اما بیشتر گردشگران خارجی به صورت انفرادی از مناطق مختلف این استان از جمله بوشهر و دشتستان بازدید کردند.
**خرید محصولات صنایع دستی
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرنیزگفت: مسافران نوروزی تا پایان روز۱۳ فروردین پنج میلیارد و۳۲۳میلیون ریال محصولات صنایع دستی در این استان خرید کردند.
امین بینش پژوه افزود: میزان فروش محصولات صنایع دستی در نوروز امسال در استان بوشهر نسبت به نوروز سال گذشته ۲ میلیارد ریال افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: امسال ۱۲۴غرفه صنایع دستی برای ارائه محصولات بومی استان از ۲۸ اسفند ۹۵ لغایت ۱۳ فروردین ۹۶، در شهرستانهای بوشهر، تنگستان، دشتستان، گناوه، دیلم، کنگان و شهرهای دالکی، وحدتیه و آبپخش از طرف این معاونت وهمکاری بخش خصوصی برپا شد.
بینش پژوه گفت: همچنین بدلیل حضور بالای مسافران و اعلام افزایش ۵ درصدی حجم سفرها به این استان نسبت به سال گذشته، فروشگاه های صنایع دستی استان نیز از فروش قابل توجهی برخوردار بوده است.
وی یادآور شد: پارسال میهمانان نوروزی به میزان سه میلیارد ریال محصولات صنایع دستی استان بوشهر خرید کردند.
**اسکان مسافران نوروزی در مدارس بوشهر
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در نوروز امسال ۲۱۸هزار و ۸۰۱نفر در قالب ۶۰هزار و ۷۷۸خانوار در مدرسه های این استان اسکان یافتند.
ناصر کرمی افزود: از این تعداد ۲۰۶هزار و ۸۹۰ نفر در قالب ۵۷هزار و ۴۶۹خانوار فرهنگی و ۱۱هزار و ۹۱۱نفر شامل سه هزار و ۳۰۹خانوار غیر فرهنگی هستند.
وی اظهار کرد: در مجموع امسال ۱۶هزار و ۲۴۱نفر شامل ۲۰هزار و ۲۶۶خانوار بیش از سال گذشته مسافر نوروزی در مدرسه های استان بوشهر اسکان یافتند.
کرمی یادآور شد: در تعطیلات نوروز پارسال ۲۰۲هزار و ۵۶۰نفر شامل ۱۰۱هزار و ۲۹۰ خانواده مسافر در مدرسه های استان اسکان گرفته بودند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهرستان گناوه با اسکان ۱۰۷هزار و ۸۶۶نفر در قالب ۱۵هزارو ۵۵۹ خانواده و بوشهر با ۴۵هزار و ۳۱۳نفر در قالب ۱۲هزار و ۵۴۷ خانواده بیشترین مسافران نوروزی امسال را در استان به خود اختصاص دادند.
وی گفت: امسال برای پذیرش مسافران نوروزی ۲ هزار و ۹۳۹ کلاس درس در قالب ۴۱۷ آموزشگاه در ۱۸ منطقه آموزشی در این استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی تجهیز و آماده سازی شده است.
** تردد خودروها در تعطیلات نوروز ۹۶ به استان بوشهر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود در تعطیلات نوروزی امسال خودروهای ورودی به این استان ۱۰ درصد و تردد خودروها درجاده های مختلف در مقایسه با نوروز سال گذشته ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.
حمید رضا علم افزود: همچنین براساس این آمار تردد در بیشتر شهرهای استان بوشهر در محورهای مختلف شمالی و جنوبی انجام شده است.
وی با اشاره به افزایش تردد در محورهای شمال به جنوب استان بوشهر در تعطیلات نوروزی بیان کرد: از آغاز طرح نوروزی تا ۱۴ فروردین راههای ارتباطی خوزستان – دیلم ۱۹ و فیروزآباد – جم ۱۶ درصد افزایش بار ترافیک و جاده ورودی کنارتخته – دالکی نیز از لحاظ ترافیکی ۱۱- درصد را نشان می دهد.
علم، با اشاره به افزایش تردد در محور عسلویه – کنگان به میزان ۱۹ درصد گفت: محور خروجی دالکی – کنارتخته نیز در تعطیلات نوروزی امسال ۲۷ درصد افزایش داشته است.
وی بدون اشاره به شمار تصادف ها و تلفات جاده ای استان بوشهر در تعطیلات نوروزی اضافه کرد: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، همکاری با پلیس و نیروهای راهداری و نصب بیش از ۵۱ دوربین کنترل سرعت در کاهش تلفات جاده ای استان موثر بوده است.
علم اظهار کرد: در استان بوشهر ۱۲ مجتمع خدمات رفاهی و پنج رادارخانه در محورهای مختلف استان به مسافران نوروزی خدمات ارائه کردند.
وی در باره ناوگان اتوبوس رانی برای انجام سفرهای برون استانی گفت: در تعطیلات نوروزی سه هزار و ۶۴۴ دستگاه اتوبوس و مینی بوس کار جابه جایی ۸۶هزار و ۲۱۱ مسافر را انجام دادند.
علم یادآور شد: از این شمار سه هزار و ۲۸۷ دستگاه اتوبوس کار جابه جایی ۷۱هزار و ۱۲۸ مسافر در سفرهای برون استانی، ۳۴۲دستگاه اتوبوس و ۱۵ مینی بوس نیز کار جابه جایی ۱۵هزار و ۸۳ زائر راهیان نور را انجام دادند.
وی بیان کرد: پنج خودرو، پنج جرثقیل، ۱۷ گشت ثابت و ۲۷ گشت سیار راهداری در کنار نیروهای پلیس راه در تعطیلات نوروزی در جاده های استان حضور داشتند.
**تلفات جاده ای و امنیت استان بوشهر در نوروز ۹۶
فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: این استان در نوروز امسال در حوزه‌های امنیتی، انتظامی، امنیت اخلاقی و اجتماعی وضعیت بسیار قابل قبولی را تجربه کرد که این مهم تنها در سایه همکاری مردم و به دنبال آن تلاش فرزندان آنها در مجموعه نیروی انتظامی محقق شد.
سردار حیدرعباس زاده افزود: درتعطیلات نوروزی با متلاشی شدن سه باند، ۱۰۹ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد که این شاخصه نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۱۰ درصدی داشته است.
فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: امسال با همکاری سایر دستگاههای اجرایی همه امکانات برای کاهش تصادفها در نوروز به کار گرفته شده بود.
سردار حیدرعباس زاده افزود: استان بوشهر در تصادفهای منجر به فوت درون و برون شهری به ترتیب ۸۷ و ۱۰۰ درصد کاهش داشته است.
وی ادامه داد: در نوروز امسال تصادفهای منجر به جرح و خسارتی در حوزه درون و برون شهری نیز با کاهش مطلوبی به ترتیب هفت و ۱۸ درصد گزارش شده است.
عباس زاده در باره جرائم خشن دراستان بوشهرگفت: جرائم خشن این استان در تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد کاهش یافت.
وی افزود: میزان کشف سرقت ها نیز ۱۰۸ درصد گزارش شده که ۹۰ درصد آنها به روز بوده و در طول سال جاری کشف شده است.
رئیس پلیس استان بوشهر گفت: در تعطیلات نوروزی هیچ تصادف فوتی در حوزه درون شهری در این استان ثبت نشد و این نشان از ارتقای فرهنگ رعایت قوانین مقررات رانندگی در استان بوشهر است
سرهنگ جابرپاری افزود: با برنامه ریزیها و همکاری رانندگان با پلیس و رعایت قوانین و مقررات میزان وقوع تصادف های منجر به فوت در نوروز ۹۶ در این استان کاهش یافته است.
وی بیان کرد: انتظار می رود همکاری رانندگان با پلیس و توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی در طول سال ادامه یابد.
پاپری، در باره محورهای ترافیکی استان بوشهر اظهار کرد: بیشترین ترافیک و افزایش ورودی در طرح نوروزی امسال در راههای ارتباطی خوزستان – دیلم، فیروزآباد – جم و کنارتخته – دالکی گزارش شده است.
وی اضافه کرد: همچنین با وجود ترافیک بالا در راههای ورودی و خروجی استان بوشهر هیچ تصادف فوتی در ۱۳ فروردین در این استان گزارش نشده است.
** فعالیت نوروزی اورژانس و فوریت های پزشکی بوشهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارها نوروز امسال میزان فوتی های ناشی از حوادث جاده ای در استان بوشهر نسبت به نوروز سال گذشته ۷۰ درصد کاهش نشان می دهد طوریکه شمار فوتی های تصادف های نوروزی از ۱۶ تن در سال گذشته به پنج تن در سال جاری کاهش یافته است.
دکتر علیرضا رئیسی افزود: در نوروز امسال سه هزار و ۷۲۱ماموریت در اورژانس استان بوشهر انجام شد که نسبت به سال گذشته ۲ درصد کاهش نشان می دهد.
وی بیان کرد: از این ماموریت ها ۵۹۳ مورد تصافی با ۳ درصد افزایش، ۲هزار و ۶۶مورد در محل درمان، یکهزار و ۴۵۳ بستری در بیمارستان ۲۳تن فوتی غیر تصادفی و یکهزار و ۶۰۸نفر نیز به کمپ های سلامت مراجعه کردند.
وی گفت: بیشترین مراجعان به دلیل حجم مسافران نوروزی مربوط به شهرستانهای گناوه، دیلم و دشتستان است.
** فعالیت بیمارستانهای استان بوشهر در نوروز۹۶
رئیسی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۴۲هزار نفر به بیمارستانهای استان بوشهر مراجعه کردند که نسبت به ۳۸ هزار نفر سال گذشته ۸ درصد افزایش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: از این شمار ۳۵هزار و ۷۷۷نفربه صورت سرپایی درمان شدند که نسبت به سال گذشته، ۹ درصد افزایش داشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهریادآورشد: همچنین از این تعداد پنج هزار و ۶۸۲نفر بستری شدند.
وی افزود: در این مدت ۲۹ نفر فوت شدند که نسبت به سال گذشته که ۵۹ نفر بود ۳۰ تن کاهش یافته است.
رئیسی ادامه داد: کاهش ۳۵درصدی اعزام بیماران به مرکز استان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیانگر عدالت در توزیع امکانات و خدمات بهداشتی و پزشکی در استان بوشهر است.
وی گفت: همچنین در نوروز امسال به دلیل حضور پزشکان مقیم بیماران سریعتر تعیین تکلیف و بیمارستان را ترک می کردند.
**فعالیتهای بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در نوروز ۹۶
وی بابیان اینکه پزشکان مراکز بهداشتی استان بوشهر در این مدت ۵۰ هزار خدمت ارائه کردند گفت: یکی از این خدمات دندانپزشکی است که در نوروز امسال ۲هزار خدمت در مراکز بهداشتی در این زمینه ارائه شد.
رئیسی، واکسینه کردن چهار هزار و ۷۶۰ تن، مراقبت از پنج هزار و ۹۰۰ مادر باردار و ۱۰هزار کودک را از جمله فعالیتهای بهداشتی ارائه شده به مسافران نوروزی و مردم بومی استان در این روزها عنوان کرد.
وی یادآور شد: از ۸۶ مرکز فعال جامع سلامت در استان بوشهر ۴۰ مرکز در نوروز فعال بودند.
** طرح ملی بسیج نوروزی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر درباره طرح ملی بسیج نوروزی در این استان گفت: ارتقای وضعیت بهداشت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس، حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی، پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال به وسیله آب و غذا از جمله هدفهای اجرای این طرح است.
رئیسی افزود: در این ارتباط دراین مدت ۱۹هزار و ۹۵۰ بازدید از مراکز هدف انجام شد که از این شمار ۶۸۸مورد به دادگاه معرفی و ۲۷واحد تعطیل، سه هزار و ۱۸ کارت معاینه پزشکی صادر، ۷۰۰ نمونه برداری غذایی، ۱۴۴نمونه برداری از آب، ۱۶هزار و۵۲۱مورد کلرسنجی، ۱۳هزار و ۱۴۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدم شده است.
** فعالیتهای امداد و نجات نوروزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز گفت: ۲۲۷عملیات امدادی درقالب طرح ملی امداد و نجات دراین استان انجام شد.
حسین درویشی افزود: این عملیات شامل ۴۴حادثه جاده ای، ۴۶حادثه دریایی، یک مورد حادثه کوهستان،۱۲۰مورد خدمات حضوری و ۱۶مورد سایر حوادث در استان اتفاق افتاد که به وسیله ۶۴ پست ثابت، موقت و سیار امدادی ارائه خدمت صورت گرفته است.
وی اظهار کرد: طرح ملی امداد و نجات نوروز ۹۶، از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶ به مدت ۲۰ روز همزمان با سراسر کشور اجرا شد که بیشتر این ماموریت ها درشهرستانهای جنوبی استان ودر زمینه سیل، آبگرفتگی و حادثه دریایی انجام شده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امسال یک هزار نفر نیروی عملیاتی در قالب طرح ملی امداد و نجات و ایمنی و سلامت نوروزی به بیش از۲۰هزار نفر از مسافران نوروزی خدمت رسانی انجام دادند.
وی با اشاره به نقش وجایگاه پست های ایمنی وسلامت نورزی در کاهش حوادث گفت: در مدت اجرای این طرح بیش از ۲۰۰هزارنفر از مسافران نوروزی به این پست ها مراجعه کردند که از این تعداد ۱۱هزار و ۹۳ نفر ازخدمات ایستگاه سلامت، ۱۳هزار و ۴۲۹ نفر از فضای دوستدار کودک و هشت هزار و ۱۵۰ نفر ازخیمه های نماز استفاده کردند.
درویشی پیوستن چهار هزار و ۹۹۲نفر به کمپین ‘نه به تصادفات جاده ای’و توزیع ۱۷هزار و ۲۵۹ بروشور و ۱۴۹هزار و ۳۱۲نقشه وسایر محصولات فرهنگی در بین مسافران را از جمله دیگر خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی عنوان کرد.
**خدمات نظارتی بربهداشت عمومی و مواد غذایی در نوروز ۹۶ در بوشهر
رئیس اداره نظارت بربهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروز از یکهزار و ۲۹۶مرکز عرضه مواد غذایی ۲ هزارو ۸۰۰ مورد بازدید انجام دادند.
محمد رضا عباسی افزود: طرح تشدید نظارت بهداشتی در نوروز از ۲۵ اسفند ۹۵ آغاز و تا ۱۴ فروردین سال جاری به اجرا درآمد.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان بوشهر اظهار کرد: در این طرح ۱۸ اکیپ ثابت و سیار روزانه در سطح استان فعالیت داشتند که در این بازدیدها حدود ۲۷ تن محموله ضبط و برای انجام تست های لازم به آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی ارسال و ۲۹ مورد تخلف نیز از مراکز عرضه به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
عباسی بیان کرد: علاوه بر نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی و کشتارگاهها، ۱۴ مورد نمونه برداری از محموله های شرکت های فرآوری آبزیان بعمل آمد که ۵۴۱ تن فرآورده در این ارتباط تا دستیابی به نتایج آزمایشها ضبط شده اند.
وی اشاره کرد: برای حصول اطمینان از نوع و کیفیت نقل و انتقال محصولات، خودروهای حمل نیز تحت بررسی و بازدیدهای بهداشتی قرار گرفتند که در این ارتباط به ۳۶ خودرو که مشکل بهداشتی داشتند، تذکرهای لازم برای برطرف کردن این کاستی ها داده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.