0 نظر
168 بازدید

حزب نخست وزیرهلند پیشتاز انتخابات پارلمانی است

double-quot
تهران – جارپرس -بر اساس نتایج اولیه انتخابات هلند، حزب لیبرال تحت رهبری «مارک روته» نخست وزیر این کشور حائز بیشترین آرا شده و سه حزب دیگر از جمله حزب راستگرای افراطی تحت رهبری «خیرت ویلدرز» به طور مساوی در مرحله بعدی قرار دارند.
کد خبر : 20036
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 26 اسفند 1395 - 6:54
حزب نخست وزیرهلند پیشتاز انتخابات پارلمانی است

این نتایج نشان می دهد که حزب روته ۳۱ کرسی از ۱۵۰ کرسی پارلمان را به دست آورده است و سه حزب بعد از آن نیر هر یک حائز ۱۹کرسی شده اند.
در انتخابات سراسری هلند، مارک روته نخست‌وزیر کنونی از حزب «مردم برای آزادی و دموکراسی»، رقیب جدی و سرسخت خیرت ویلدرز نامزد حزب «برای آزادی» است. انتخابات هلند یکی از مهمترین مبارزات انتخاباتی است که اروپا در سال جاری شاهد آن است.
انتخابات پارلمانی هلند با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات‌ در فرانسه، آلمان و ایتالیا، آغازگر فصلی نوین از تحولات مهم در سراسر اروپا است.
شعارها و مبارزات تبلیغاتی در انتخابات سراسری هلند بطور عمده بر خواسته‌های اقتصادی استوار است اما ظهور سیاست‌های عوام‌گرایانه و نیروگرفتن احزاب راست افراطی در این کشور، بسیار مشهود است.
برخی کارشناسان معتقدند که نتایج برگزاری همه‌پرسی برای خروج از اتحادیه اروپا در بریتانیا (برگزیت) و پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست ‌جمهوری اخیر در ایالات متحده آمریکا، می تواند انتخابات پیش رو در اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.