جداکردن تروریست های ضدسوری از معارضان در دستور کار ایران، روسیه و ترکیه

double-quot
مسکو – جارپرس – وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: تهران، مسکو و آنکارا در چارچوب توافق های نشست های سوری آستانه برای جدا کردن گروههای معارض مسلح از تروریست ها تلاش می کنند.
کد خبر : 20065
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 فروردین 1396 - 6:55
جداکردن تروریست های ضدسوری از معارضان در دستور کار ایران، روسیه و ترکیه

به گزارش جارپرس، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: در دوره دولت سابق آمریکا، برای جدا کردن معارضان مسلح سوری از گروههای تروریستی با واشنگتن به توافق رسیدیم.
پایگاه اینترنتی وزارت خارجه روسیه روز سه شنبه به نقل از سخنان لاوروف در جمع خبرنگاران نوشت: دولت قبلی آمریکا با وجود توافق با روسیه از اجرای برنامه جداکردن گروههای معارض از تروریست ها در سوریه خودداری کرد.
لاوروف با بیان اینکه مجبوریم دوباره به این اصل بپردازیم، گفت: در چارچوب نشست های آستانه پایتخت قزاقستان (برای حل مساله سوریه) با طرف های ایرانی و ترکیه ای همکاری می کنیم تا رویکرد عملی جدا کردن معارضان سوری از گروههای تروریستی اتخاذ شود.
وی همچنین اظهار کرد: آنچه در نبردهای شبه نظامیان کرد سوری و نیروهای ویژه آمریکایی برای آزادسازی مناطق حومه رقه از اشغال گروه تروریستی داعش رخ می دهد را از این زاویه (جدا کردن معارضان از تروریست ها) می نگریم.
لاوروف در این مورد خاطرنشان کرد: هماهنگی لازم صورت نمی گیرد و چنین به نظر می رسد که طرف های درگیر در مبارزه با تروریست ها در سوریه از جمله طرف آمریکایی به تدریج به این نتیجه می رسند که باید وضعیت بهبود یابد.
وی افزود: امیدوارم همه طرف ها، مبارزه با تروریسم را در سوریه اولویت بدانند و در پی کسب برتری ژئوپلیتیک در این کشور به عنوان هدف اصلی نباشند.
چند دور نشست سوری آستانه از چهارم بهمن ماه به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه برگزار شده که پیامد آن تضمین آتش بس فراگیر و برگزاری نخستین دور مذاکرات رو در رو بین دو هیات نمایندگی گروههای مسلح معارض و دولت سوریه بوده است.
آتش بس فراگیر کنونی از ۱۰ دی ماه سال گذشته با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه اجرا شده که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفته است.
تشکیل گروه کاری برای بحث درباره پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه، تداوم و تقویت آتش بس فراگیر در این کشور و تسهیل در مذاکرات دولت و نمایندگان ۹ گروه مسلح مخالف پذیرنده پیمان پایان درگیری ها در نشست های آستانه پیگیری شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.