جانسون: صلح با روسیه، به پوتین مجوز دستکاری در جهان را می‌دهد

double-quot تهران - جارپرس - نخست‌وزیر انگلیس به رئیس‌جمهوری فرانسه هشدار داد که یک توافق صلح با روسیه باعث "بی‌ثباتی پایدار" می‌شود و به رئیس جمهوری روسیه این مجوز را می‌دهد تا جهان را تحت تاثیر قرار داده و آن را دستکاری کند.
کد خبر : 94611
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 13:57
جانسون: صلح با روسیه، به پوتین مجوز دستکاری در جهان را می‌دهد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در حاشیه نشست گروه هفت در آلمان، درست پس از انتقاد از ماکرون و تمایلش برای پایان دادن زودهنگام به درگیری‌ها در اوکراین با یکدیگر دیدار کردند.

یکی از سخنگویان دفتر نخست وزیری انگلیس گفت: این دو رهبر موافقت کردند که ارائه حمایت بیشتر از اوکراین از سوی رهبران غربی ضروری است اما جانسون به ماکرون نسبت به یک سازش مذاکره‌شده هشدار داد.

بوریس جانسون و لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس معتقدند هرگونه توافق صلحی که اکنون امضا شود، شامل واگذاری بخشی از خاک اوکراین به روسیه خواهد بود.

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس افزود: بوریس جانسون تاکید کرد هرگونه تلاش برای حل درگیری‌های اوکراین در حال حاضر تنها باعث بی‌ثباتی پایدار می‌شود و به پوتین این مجوز را می‌دهد تا کشورهای مستقل و بازارهای بین‌المللی را برای همیشه دستکاری کند.

وی افزود: این دو رهبر موافقت کردند تا همکاری نزدیک میان انگلیس و فرانسه را در زمینه‌هایی چون دفاعی و امنیتی ادامه داده و آنها را تقویت کنند.

جانسون و ماکرون همچنین با برگزاری هرچه سریع‌تر نشست انگلیس-فرانسه براساس معاهدات همکاری دفاعی و امنیتی “خانه لنکستر” در سال ۲۰۱۰ میلادی، موافقت کردند.

سخنگوی جانسون تصریح کرد: نگرانی نخست وزیر انگلیس نسبت به حمایت از یک برنامه صلح بیشتر مربوط به تفسیر آن در رسانه و در جهان است.

وی افزود: مذاکرات دوجانبه رهبران و بیان دیدگاه‌هایشان به طور خصوصی هیچ کمکی نخواهد کرد. فکر می‌کنم آنچه که در نشست امسال گروه هفت شاهد خواهید بود، اتحاد آنها در حمایت از اوکراین است.

ماکرون پیش‌تر به ارائه حمایت اندک از اوکراین متهم شده بود و به خاطر باز نگه داشتن پنجره مذاکره با پوتین در جریان این درگیری‌ها، مورد انتقاد قرار گرفته است.

وی از اینکه حدودا ۱۰۰ ساعت به گفت‌وگوی تلفنی با پوتین اختصاص داده، با افتخار صحبت می‌کند اما کاخ الیزه این مساله را که فرانسه امیدوار است حمایت از اوکراین را کاهش دهد یا با روسیه در مورد توافقی مذاکره کند، رد کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.