جانسون: آلمان در ابتدا می‌خواست اوکراین تسلیم روسیه شود

double-quot تهران - جارپرس - جانسون مدعی شد، آلمان به دلیل نگرانی‌های اقتصادی در ابتدا طرفدار این بود که اوکراین به‌سرعت توسط روسیه تسخیر شود، به‌جای اینکه نبرد طولانی‌ای صورت گیرد.
کد خبر : 107607
تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 آذر 1401 - 20:22
جانسون: آلمان در ابتدا می‌خواست اوکراین تسلیم روسیه شود

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس در گفت‌وگویی با شبکه خبری سی.ان.ان پرتغال گفت، پیش از آنکه روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله کند، چندین کشور غربی دورنماهای متفاوتی درباره این جنگ داشتند.

به گفته جانسون، دیدگاه آلمان در وهله نخست این بود که اگر این اتفاق یعنی حمله به اوکراین اتفاق بیفتد، یک فاجعه خواهد بود اما به سرعت این نظر تغییر کرد و جایش را به این باور داد که اگر اوکراین تسلیم شود، بهتر است. این رویکرد از جانب دلایل اقتصادی حمایت می‌شد.

نخست وزیر سابق انگلیس ادامه داد، رئیس جمهوری فرانسه تا آخرین لحظه برنامه‌های روسیه برای اعزام نیرو به اوکراین را انکار می‌کرد در حالیکه مقام‌های ایتالیایی می‌گفتند که نمی‌توانند از موضع دیگر کشورهای غربی به دلیل وابستگی شدیدشان به انرژی روسیه حمایت کنند.

جانسون همچنین گفت، کشورهای غربی به سرعت و پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه سال جاری میلادی موضع خود را در قبال کی‌یف تغییر دادند. آنها متحد شده‌اند و تحریم‌ها بسیار سخت بوده است.

در پی حمله روسیه به اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌ها علیه مسکو را تشدید کرده و نیمی از ذخایر ارزی و طلای روسیه را مسدود کردند؛ اقدامی که مسکو آن را سرقت توصیف کرد.

غرب همچنین میلیاردها دلار کمک امنیتی به اوکراین داده است. مسکو اما می‌گوید که این محموله‌های تسلیحاتی برای اوکراین فقط و فقط به طولانی‌تر شدن جنگ منجر می‌شود.

بوریس جانسون که اوایل ژوئیه سال جاری میلادی و پس از یک رسوایی بزرگ سمتش را ترک کرد، در دوران نخست وزیری روابط نزدیکی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین داشت و او را دوست حقیقی خود می‌دانست.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.