توزیع نامناسب تجهیزات پزشکی مهاجرت و حاشیه نشینی به کلانشهرها را به دنبال دارد

double-quot تهران - جارپرس - نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم بخش ها و روستاهای حوزه انتخابیه ام از وضعیت توزیع تجهیزات پزشکی و پزشک گلایه مند هستند، گفت: اگر در توزیع تجهیزات پزشکی عادلانه و منصفانه رفتار کنیم و همه امکانات را در مراکز استان ها و کلانشهرها نیاوریم، مهاجرت به کلانشهرها و حاشیه نشینی ایجاد نخواهد شد.
کد خبر : 79614
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دی 1400 - 9:34
توزیع نامناسب تجهیزات پزشکی مهاجرت و حاشیه نشینی به کلانشهرها را به دنبال دارد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، ولی اسماعیلی در رابطه با وضعیت تجهیزات پزشکی و پزشک در حوزه انتخابیه گرمی و انگوت بیان کرد: مرکز شهرستان در این خصوص در گذشته وضعیت خوبی نداشت، اما طی یکی دو سال اخیر وضعیت بهتر شده است و حدود ۲۷ پزشک متخصص در مرکز شهرستان داریم.

نماینده مردم گرمی در ادامه با بیان اینکه در بازدید از بخش ها و روستاهای حوزه انتخابیه متوجه شدم که مردم از این موضوع گلایه مند هستند، تصریح کرد: مردم از توزیع نامناسب متخصصین گلایه مند هستند و معمولا به ما مراجعه می کنند که در شهرستان های کوچک حتی پزشک متخصص وجود ندارد. در رابطه با بحث تجهیزات پزشکی در ستاد ملی کرونا بارها در این خصوص تذکر دادم که در توزیع تجهیزات پزشکی عادلانه و منصفانه رفتار کنیم و همه امکانات را در مراکز استان ها و کلانشهرها نیاوریم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مبحث توسعه متوازن عنوان کرد: مهاجرت به شهرستان ها و کلانشهرهایی مانند تهران به دلیل نبود این امکانات است که مردم مجبور می شوند مهاجرت کنند و در نتیجه حاشیه نشینی ایجاد می شود. اگر در شهرستان ها و شهرهای کوچک توزیع امکانات پزشکی مانند دستگاه ام آر آی،  اسکن و… که مورد نیاز فعلی جامعه بشری با توجه به افزایش بیماری هاست به صورت عادلا صورت گیرد،  باعث می شود که مهاجرت به کلانشهرها و حاشیه نشینی کاهش یابد، لذا توسعه و توازن عدالت مورد تاکید ما و رئیس جمهور نیز بوده است.

اسماعیلی در رابطه با کمک گرفتن از خیرین برای تامین امکانات و تجهیزات پزشکی در حوزه انتخابیه اش گفت: چندین مورد در رابطه با ساخت مرکز اورژانس و تامین تجهیزات پزشکی از خیرین کمک گرفتیم که از جمله آن در شهرستان انگوت ساختمانی پزشکی در حال ساخت است که دوستان خیر ساخت آن را که بیش از ۱ میلیارد می باشد بر عهده گرفتند و آقای وزیر نیز قول تهیه تجهیزات آن را داده اند. همچنین در مورد دیگری تجهیزات بخش اورژانس بیمارستان الزهرا (ع) را نیز خیرین کمک کردند که در حال ساخت است و افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.