توتال توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز کرد

double-quot
تهران – جارپرس – معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران از مذاکره با شرکت توتال فرانسه در زمینه بالادستی، ساخت تجهیزات، خدمات حفاری و خدمات فراساحلی و بخش های مهندسی خبر داد و گفت: کار اجرایی این شرکت برای توسعه فاز ١١ پارس جنوبی در عمل آغاز شده است.

کد خبر : 19025
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 - 7:11
توتال توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را آغاز کرد

به گزارش شامگاه چهارشنبه وزارت نفت، غلامرضا منوچهری اعلام کرد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با برخی از نمایندگان ۶٠ شرکت فرانسوی که در سفر وزیر امور خارجه این کشور به تهران وی را همراهی می کردند، مذاکراتی داشت.
وی ادامه داد: مذاکره با شرکت توتال در زمینه بالادستی، ساخت تجهیزات، خدمات حفاری و خدمات فراساحلی و در کل بخش های مربوط به مهندسی انجام شده است.
معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران به امضای موافقتنامه اصولی (اچ.او.آ-HOA) با شرکت توتال فرانسه در آبان ماه امسال، اشاره کرد و گفت: شرکت ملی نفت ایران به دنبال ارتقای سرعت و کیفیت حفاری در دکل های ایرانی است.
وی ادامه داد: با همکاری شرکت های ایرانی و فرانسوی، افزایش سرعت، ارتقای کیفیت خدمات و ساخت تجهیزات حفاری فراهم می شود.
شرکت ملی نفت ایران هجدهم آبان ماه امسال موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی با کنسرسیومی متشکل از توتال فرانسه، شرکت ملی نفت چین (سی.‌ان‎.پی.‎سی) و پتروپارس ایران امضا کرد.
ارزش موافقتنامه اصولی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی چهار میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار است که با به ثمر رسیدن این طرح توسعه‌ای، روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب به ظرفیت برداشت ایران از این میدان گازی مشترک با قطر افزوده می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.