تهران یک استان محروم محسوب می شود/باید با نگاه بلند کاستی ها و کمبودها را جبران کنیم

double-quot تهران _ جارپرس _ استاندار تهران با تاکید بر اینکه تهران یک استان محروم محسوب می شود افزود: باید با نگاه بلند کاستی ها و کمبودها را جبران کنیم.
کد خبر : 108498
تاریخ انتشار : شنبه 12 آذر 1401 - 23:08
تهران یک استان محروم محسوب می شود/باید با نگاه بلند کاستی ها و کمبودها را جبران کنیم

 

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، علیرضا فخاری در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با اشاره به فلسفه تشکیل شورا گفت: فلسفه شورای برنامه‌ریزی تجمیع نظرات نخبگانی برای توسعه استان تهران است.

 

وی افزود: تهران علی‌رغم جلوه‌های زیبا، استانی محروم است و باید با نگاه بلند و آینده‌پژوهی وضعیت جبران شده تا در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

 

استاندار تهران بر بررسی برنامه توسعه هفتم از سوی مدیران کل تاکید کرد و گفت: اولویت‌های استان بر اساس برنامه احصا شود تا بتوان بر اساس آن زمینه توسعه استان را فراهم کرد.

 

وی ادامه داد: توجه به شرایط ویژه استان تهران، در حوزه زیرساخت اقتصادی، ظرفیت های گمشده‌ای وجود دارد که باید این ظرفیت نهفته به عنوان چرخ دنده بزرگ توسعه کشف و به خدمت گرفته شود.

 

فخاری با اشاره به اینکه توسعه یک امر کیفی است یادآور شد:  در بسیاری مناطق، رشد حاصل شده ولی این رشد از قابلیت های توسعه ای برخوردار نبوده که باید بازنگری شود.طرح های توسعه‌ای باید با شرایط آمایشی استان منطبق باشد و هنوز برای توسعه استان، مسایل بزرگ و مهمی باقی مانده که باید به یک جریان تبدیل شود تا نگاه نخبگان، بخش خصوصی و مسولین به آنها معطوف شود.

 

استاندار تهران، نقش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را به عنوان نهادی مرجع در امر توسعه استان برشمرد و افزود: نگاه هوشمندانه و چند وجهی به موضوعات و آینده‌پژوهی برای توسعه شهری، از تجمیع نظرات نخبگانی حاصل می شود که سازمان مدیریت می تواند در این حوزه گام های مهمی بردارد.

 

وی افزود: استان تهران علیرغم جاذبه هایی که دارد، یک استان محروم محسوب می شود و با نگاه بلند و عمیق باید کاستی ها و کمبودها را جبران کنیم و با اجرای برنامه هفتم توسعه، در آینده نزدیک شاهد رشد و توسعه باشیم.

 

به گزارش ایسنا، در ابتدای این نشست، علاءالدین ازوجی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز ضمن ارایه گزارش کلی از عملکرد شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سنوات گذشته به تبیین چشم انداز پیش روی توسعه استان تهران پرداخت.

 

وی با اشاره به اهداف برنامه هفتم توسعه در استان تهران گفت: برخی موضوعات و ظرفیت‌ها، پیشران، برخی بحران‎زا و تعدادی نیز بسترساز توسعه هستند و سازمان مدیریت استان تهران به عنوان عضو کمیسیون هماهنگی، تلفیق و نظارت بر برنامه هفتم توسعه، به این موضوعات به صورت ویژه پرداخته است.

 

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، استقرار نظام درآمد و هزینه و تمرکز زدایی اقتصادی را دو بال توسعه و پیشرفت بیان کرد که در برنامه هفتم برای دستیابی به این اهداف، عملکرد و وظایف سازمان های کشوری، استانی و شهرستانی مشخص شده است.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.