تنفیذ بخشودگی جرایم دیرکرد وام ها برای سال ۹۶/اینترنت گران نمی شود

double-quot
تهران – جارپرس – نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که بخشودگی جرایم دیرکرد وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۶ نیز بخشوده شود.
کد خبر : 19600
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 اسفند 1395 - 9:30
تنفیذ بخشودگی جرایم دیرکرد وام ها برای سال ۹۶/اینترنت گران نمی شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه و در ادامه بررسی جزییات درآمدی لایحه بودجه سال ۹۶ کل کشور بندهای الحاقی به تبصره ۱۷ را مصوب کردند.
براساس بندالحاقی ۴، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۹۵ برای سال ۹۶ تنفیذ و شرط عدم افزایش پایه پولی شامل بخشودگی سود و جرایم وام های کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان نمی شود.
حکم تبصره ۳۶ در سقف مبلغ ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۶ تمدید می شود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بند الحاقی ۵ به تبصره ۱۷ به هریک از وزارتخانه‌ های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می شود تا سقف پنج هزار میلیارد (۵٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال اموال غیرمنقول مازاد خود را که واگذاری آن مشمول سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی نمی‌باشد با رعایت قوانین و مقررات مربوطه به ‌فروش برسانند و منابع حاصله را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
نمایندگان مجلس همچنین بند الحاقی ۳ را نیز برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق بازگرداندند.
بند الحاقی ۳- بانک مسکن موظف است در چهارچوب نظام بانکداری الکترونیک، ده ‌درصد(۱۰%) درآمد حاصل از تراکنش‌ها در نظام بانکداری الکترونیک را پس از کسر هزینه عملیاتی به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز کند.
نمایندگان مجلس همچنین بند الحاقی به ماده ۱۷ را نیز حذف کردند.
لاریجانی پیش از بررسی این بند گفت که با تصویب این بند هزینه اینترنت سه برابر خواهد شد یعنی از ۳ هزار تومان به ۸ هزار تومان افزایش خواهد یافت.
نمایندگان نیز پس از بحث و بررسی با این بند مخالفت کردند و در نهایت لاریجانی از نمایندگان خواست نظر خود را درباره حذف این بند اعلام کنند که نمایندگان مجلس با ۱۷۹ رای موافق، ۲۴ رای مخالف، ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر مصوب کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.