تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای هندی خود

double-quot
دهلی نو – جارپرس – ‘ریکس تیلرسون ‘ وزیر خارجه جدید آمریکا در تماس تلفنی با ‘ سوشما سواراج ‘همتای هندی خود در خصوص مسائل منطقه ای و مبارزه با تروریسم گفت وگو کرد.

کد خبر : 19385
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 7:44
تماس تلفنی وزیر خارجه آمریکا با همتای هندی خود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه هند روز پنجشنبه با صدوربیانیه ای اعلام کرد ‘ سوشما سواراج’ و ‘رکس تیلرسون’ در این تماس تلفنی،خواستار گسترش روابط راهبردی هند و امریکا شدند.
در ادامه این بیانیه آمده است:روابط نزدیک هند و آمریکا به نفع دو کشور ،منطقه و جهان است .
این گفت وگوی تلفنی بین وزیران امور خارجه هند و آمریکا ،سه هفته پس از تماس تلفنی ‘دونالد ترامپ’ رئیس جمهوری آمریکا با ‘نارندرا ‘ مودی برقرار می شود.
منابع دولتی هند اعلام کردند در این گفت وگوی تلفنی ‘نارندرا مودی’ نگرانی هند را در خصوص تغییر احتمالی روادید کار آمریکا با ترامپ در میان گذاشته است.
روادید H1-B امریکا برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. نوع دیگری از روادید کار امریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت ها به امریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.
ترامپ پیش از انتخاب خود به عنوان رئیس جمهوری امریکا با انتقاد از صدور روادید کار برای متقاضیان خارجی گفت این سیستم کارمندان آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.