تلاش‌های محرمانه برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض پیش از سفر بایدن

double-quot تهران - جارپرس - یک رسانه عبری زبان از تلاش‌های بی‌وقفه و محرمانه رژیم صهیونیستی برای به سرانجام رساندن پرونده عادی سازی روابط با عربستان سعودی پیش از سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه پرده برداشت.
کد خبر : 94543
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 تیر 1401 - 15:45
تلاش‌های محرمانه برای عادی سازی روابط میان تل‌آویو و ریاض پیش از سفر بایدن

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سایت شبکه روسیا الیوم به نقل از رسانه‌های عبری زبان اعلام کرد که روند فراهم کردن مقدمات سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی طی ۱۳ ماه آتی میلادی شدت بیشتری گرفته است.

طبق گزارش این رسانه‌ها، انتظار می‌رود که دستور کار این سفر طی روزهای آتی نهایی شود و با آغاز ماه آتی میلادی تیم مقدماتی آمریکا وارد اراضی اشغالی خواهد شد تا تمام جزئیات را بررسی کند.

سایت عبری زبان “واینت” در این باره فاش کرد: تلاش‌های بی‌وقفه‌ای در راستای به سرانجام رساندن پرونده عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان حتی پیش از سفر بایدن به خاورمیانه درحال انجام است.

وبسایت عبری “i۲۴” نیز در این باره فاش کرد: تلاش‌ها شامل تمامی نهادهای اسرائیل از ارتش و موساد گرفته تا شورای امنیت داخلی و وزارت امور خارجه می‌شود.

در این گزارش آمده است: کسی انتظار ندارد که عادی سازی روابط با عربستان به صورت کامل و به زودی محقق شود، اما تلاش‌ها به صورت مداوم ادامه دارد.

گمانه‌زنی‌ها درباره عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و دولت رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح شد که سایت عبری زبان واللا سوم خرداد در گزارشی نوشت: دولت جو بایدن به صورت محرمانه میان اسرائیل، عربستان و مصر برای رسیدن به حل و فصلی میانجیگری می‌کند تا اقدامات مربوط به انتقال جزایر تیران و صنافیر مصر در دریای سرخ به تحت حاکمیت عربستان را تکمیل کند. همچنین این میانجیگری شامل اقداماتی برای عادی سازی روابط میان اسرائیل و عربستان است.

دولت بایدن تاکید دارد که درصدد گسترش توافق‌های موسوم به “ابراهیم” است که برخی از کشورهای عربی را به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در دوره دونالد ترامپ سوق داد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.