تعلیق روسیه در FATF، ژست سیاسی است

double-quot تهران - جارپرس - یک دیپلمات پیشین کشورمان با بیان اینکه تعلیق و یا اخراج روسیه از FATF ژست سیاسی است، گفت: این گونه اقدامات در متوقف کردن پروسه جنگ روسیه و اوکراین بی تاثیر است.
کد خبر : 116222
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 اسفند 1401 - 8:25
تعلیق روسیه در FATF، ژست سیاسی است

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، سید علی سقائیان در تحلیل خود نسبت به تعلیق عضویت روسیه در  FATF گفت: با توجه به این که یکسال از درگیری و جنگ بین روسیه و غرب می گذرد بالاترین تحریم ها در تاریخ از سوی غرب علیه روسیه اعمال شده و اقدام آن ها مبنی بر اخراج یا تعلیق عضویت روسیه در اف ای تی اف بیشتر نوعی ژست سیاسی است.
وی افزود: مساله اخراج روسیه از FATF یکی از اهرم های غرب علیه این کشور است اما با صحبت هایی که اخیرا پوتین و مدودف داشتند محور سخنان آن ها عزم روسیه برای جلوگیری از توسعه ناتو و براساس سیاست های روسیه بود.
این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین بیان کرد: به ویژه این که اخیرا چینی ها وارد پروسه ابتکار صلح شدند و زلنسکی هم تلویحا پذیرفت که با شی جی پینگ رئیس جمهور چین دیدار داشته باشد.
سقائیان خاطرنشان کرد: بنابراین  اقدام تعلیق روسیه در اف ای تی اف در روند جنگ با اوکراین و یا اینکه روسیه عقب‌نشینی کند، بی تاثیر است. همچنین سیل سلاح های مختلفی که برای پشتیبانی از اوکراین ارسال می شود نشانه این نیست که بگوییم غرب هم خواهان آتش بس یا پیشنهادی برای صلح است.
این دیپلمات پیشین کشورمان همچنین تاکید کرد: چنین اقداماتی بیشتر همان ژست سیاسی است و حتی در متوقف کردن پروسه جنگ روسیه و اوکراین بی تاثیر است زیرا این جنگ برنده ای نخواهد داشت.
وی اظهار داشت: بازنده اصلی اوکراین است که زیرساخت های اساسی کشور از بین می رود. روسیه هم گرچه آسیب هایی می بیند اما اقتصاد قوی تری دارد. در واقع در این میان بیشتر تلفات را انسان ها از رویارویی جدی شرق و غرب می‌بینند.
وی در پایان یادآور شد: با توجه به تحریم ها، تهدیدها و تشکیک هایی که مطرح است و اخیرا هم آمریکایی ها به چینی ها هشدار دادند که فکر کمک کردن نظامی به روسیه را از سر بیرون کنید دیدیم که چین هم در واکنش و پاسخ به آمریکایی ها سفر وزیر خارجه خود به مسکو را ترتیب داد که ملاقاتی هم با پوتین داشت، در واقع به نوعی پاسخی به تهدیدات لفظی آمریکایی ها بود.
انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.