تشدید حملات به مناطق مسکونی یمن نقض حقوق بشردوستانه است

double-quot
تهران- جارپرس- سخنگوی وزارت خارجه تشدید حملات به مناطق مسکونی و اهداف غیرنظامی و جلوگیری از دسترسی سازمان ها و نهادهای مسئول بین المللی در امر امداد رسانی را محکوم کرد و آن را نقض اصول و قواعد حقوق بشردوستانه دانست.
کد خبر : 19867
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - 5:37
تشدید حملات به مناطق مسکونی یمن نقض حقوق بشردوستانه است

به گزارش جارپرس، بهرام قاسمی حملات هواپیماهای عربستان سعودی به بازاری در منطقه الحدیده یمن که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بیگناه یمنی شد را شدیدا محکوم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی با ابراز همدری با بازماندگان قربانیان این تجاوز افزود: بجاست سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی مسئولانه به موضوع کشتار غیرنظامیان یمنی در حملات هوایی رسیدگی کنند و همه تلاش و همت خود را برای توقف فوری این گونه حملات و اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای حفاظت از سلامت و امنیت غیرنظامیان بویژه زنان و کودکان به کار گیرند.
در پی حمله جنگده های ائتلاف عربی به بازاری در شهرستان الخوخه در استان الحدیده در غرب یمن،‌ ۱۶ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی شدند.
حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از هزاران یمنی و برجای گذاشتن هزاران زخمی و آواره شدن میلیون ها نفر و ویرانی زیرساخت های این کشور در بر نداشته است.
ائتلاف عربی از ششم فروردین ماه ۹۴ با حمله همه جانبه به یمن در تلاش است تا عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما تاکنون نتوانسته است به هدف خود دست پیدا کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.