ترامپ درباره استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی به چین توضیح داد

double-quot
پکن – جارپرس – کره جنوبی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ضرورت استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» در شبه جزیره کره توضیحات لازم را به همتای چینی خود داده است.

کد خبر : 20229
تاریخ انتشار : شنبه 19 فروردین 1396 - 6:07
ترامپ درباره استقرار سامانه «تاد» در کره جنوبی به چین توضیح داد

به گزارش جارپرس، آمریکا و کره جنوبی تابستان سال گذشته توافق کردند که سامانه ضد موشکی آمریکایی «تاد» برای مقابله با تهدیدات کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی در ۳۰۰ کیلومتری شهر سئول آرایش داده شود؛ تصمیمی که همواره با مخالفت شدید چین روبرو بوده است.
«هوانگ کیو آهین» نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی روز شنبه بر اساس گزارش یونهاپ، اعلام کرد که ترامپ به همتای چینی خود در باره این تصمیم و اهمیت اجرای این طرح به رئیس جمهوری چین توضیح داده است.
او گفت که رئیس جمهوری آمریکا از «شی جین پینگ» خواسته است شرایط ویژه منطقه شبه جزیره کره و تصمیم سئول و واشنگتن در این ارتباط را مد نظر داشته باشد.
کره جنوبی دو روز قبل از دیدار رئیسان جمهوری چین و آمریکا اعلام کرده بود که در بالاترین سطح با آمریکا در ارتباط خواهد بود تا از نتیجه دیدار «شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین با دونالد ترامپ همتای آمریکایی وی مطلع شود.
نخست وزیر کره جنوبی از ذکر توضیحات بیشتر خودداری کرد اما گفت که اطلاعات نشست «شی» و «ترامپ» در خصوص موضوع «تاد» را از طریق گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا کسب کرده است.
کره جنوبی بسیار نگران است که تیرگی روابطش با چین در خصوص استقرار این سامانه و همچنین مساله کره شمالی باعث بحرانی تر شدن مناسبات دو جانبه شود و به همین خاطر از چند روز قبل از انجام دیدار رئیس جمهوری چین و آمریکا به شدت دنبال کسب اطلاعات مربوط به این ملاقات بود.
چین به عنوان مخالف و منتقد سرسخت استقرار سامانه ضد موشکی «تاد» آمریکا در خاک کره جنوبی می گوید، این سامانه به گونه ای طراحی شده است که رادارهای آن می تواند اطلاعاتی را از موشک های این کشور جمع آوری کرده و حتی به سامانه دفاعی آمریکا در ژاپن مرتبط شود.
چین حتی پیشتر و زمانیکه اعلام شد بخشی از تجهیزات این سامانه برای استقرار وارد پایگاه هوایی اوسان کره جنوبی شده است، به شدت به آن اعتراض و اعلام کرد که این اقدام تلافی می شود.
قرار است رئیسان جمهوری چین و آمریکا امروز نیز در خصوص مسائل مورد علاقه در فلوریدا به بحث و تبادل نظر بپردازند.
رسانه های منطقه شرق آسیا امروز در گزارش های مختلف خود اعلام کردند که مذاکرات دو رئیس جمهوری در خصوص کره شمالی نتیجه بخش نبوده و طرفین نتوانستند در باره فعالیت های هسته ای و موشکی این کشور به نتیجه دلخواه دست یابند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.