0 نظر
155 بازدید

ترامپ: آمریکا به تنهایی درباره کره شمالی اقدام خواهد کرد

double-quot
تهران – جارپرس – پایگاه خبری بلومبرگ روز دوشنبه به نقل از دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نوشت: واشنگتن آماده است در صورت عدم همراهی چین برای افزایش فشارها بر کره شمالی به تنهایی و به شکل کاملا یک جانبه در مورد تهدید هسته ای پیونگ یانگ اقدام کند.
کد خبر : 20146
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 فروردین 1396 - 5:44
ترامپ: آمریکا به تنهایی درباره کره شمالی اقدام خواهد کرد

به نوشته این پایگاه خبری، ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که ‘اگر چین نمی خواهد مساله کره شمالی را حل کند، ما این کار را خواهیم کرد. من دارم این را به شما می گویم.’
زمانی که از ترامپ خواسته شد درباره این مساله که آیا آمریکا می تواند به تنهایی و بدون کمک چین از عهده این کار برآید، وی گفت: مجبور نیستم چیز بیشتری در این مورد بگویم.
اظهارات ترامپ تنها چند روز قبل از دیدار برنامه ریزی شده وی با همتای چینی خود شی جین پینگ که در اقامتگاه وی در پالم بیچ فلوریدا صورت خواهد گرفت منتشر شده است. انتظار می رود تهدیدات کره شمالی در مرکز گفتگوهای دو رییس جمهور در طول دیدار دو روزه شی جین پینگ قرار گیرد.
ترامپ گفته است در زمان میزبانی از رییس جمهوری چین درباره کره شمالی و دامنه همکارهای دو کشور در این خصوص صحبت خواهد کرد.
ترامپ همچنین دراین گفتگو بر نفوذ زیاد چین روی کره شمالی تاکید کرده و گفت: چین یا تصمیم می گیرد به ما در مورد مساله کره شمالی کمک کند و یا نمی کند. همکاری با آمریکا برای چین بسیار خوب خواهد بود. اگر چین نخواهد همکاری کند این تصمیم برای هیچکس خوب نخواهد بود.
چین از زمان جنگی که در دهه پنجاه در قرن گذشته در این شبه جزیره اتفاق افتاد از کره شمالی حمایت کرده است البته بیشتر به این دلیل که نمی خواهد که یک حامی آمریکا را بغل گوش خود داشته باشد. هر چند چین به برخی تحریم های سازمان ملل نسبت به کره شمالی به خاطر آزمایشات هسته ای و موشکی این کشور عمل کرده است اما در حال حاضر بیش از نود درصد فعالیت های تجاری کره شمالی با چین انجام می شود.
دولت ترامپ بررسی گزینه های موجود برای مقابله با کره شمالی را به پایان رسانده و اکنون به سیاست کذاری در این رابطه قبل از انجام سفر رییس جمهور چین سرعت بخشیده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.