تداوم ناآرامی های حومه پاریس در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس فرانسه

double-quot
تهران – جارپرس – معترضان به خشونت های اخیر نیروهای پلیس فرانسه روز شنبه هم در ادامه روزهای گذشته در حومه پاریس، دست به تظاهرات زدند و بیم آن می رود که این اعتراض ها نقطه آغازی برای تکرار حوادث سال ۲۰۰۵ باشد.

کد خبر : 19247
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 بهمن 1395 - 5:56
تداوم ناآرامی های حومه پاریس در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس فرانسه

به گزارش جارپرس به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان به برخورد خشونت آمیز و تجاوز نیروهای پلیس فرانسه به یک متهم ۲۲ ساله سیاه پوست در منطقه کارگری « سَن سِن دنی» که شمار آنها به قریب به دو هزار تن می رسید، چند خودرو و سطل زباله را در جریان تظاهرات روز شنبه به آتش کشیدند.
یک افسر پلیس فرانسه به تجاوز و سه افسر پلیس دیگر به بدرفتاری متهم هستند که همه آنها این اتهام ها را رد می کنند.
در بیانیه پلیس فرانسه در این خصوص آمده است: چند خودرو از جمله خودروی یک گروه خبری روز شنبه به آتش کشید شد که پلیس در یک مورد مجبور به دخالت برای نجات جان کودکی شد که در خودروی آتش گرفته گیر افتاده بود.
منطقه مهاجر نشین یاد شده یکی از مناطقی است که در سال ۲۰۰۵ و پس از اینکه دو جوان با پناه گرفتن از دست نیروهای پلیس در یک نیروگاه برق جان خود را از دست دادند، به صحنه شورش مردمی تبدیل شد و اعتراض ها از این منطقه به دیگر شهرهای فرانسه رسید.
آن حادثه به سه هفته تظاهرات گسترده انجامید که در جریان آن قریب به ۱۰ هزار خودرو و ۳۰۰ ساختمان به آتش کشیده و وضعیت اضطراری ملی اعلام شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.