0 نظر
338 بازدید

میلاد غفاری

تجلی هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه در غزه 

double-quot تهران - جارپرس -شعار هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة جمله معروف از امام حسین(ع)در روز عاشورا صرفأیک شعار دینی نیست بلکه این شعار یک شعار انسانی است که امروزه تجلی آن را در مردم غزه می بینیم .
کد خبر : 136717
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 آذر 1402 - 16:37
تجلی هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه در غزه 

کارشناس مسائل  سیاسی نوشت:امروزه غزه در امتحان شعار هیهات مناالذله قرار گرفته است . روشن است که بمب باران وحشیانه غزه بر خلاف ادعای رژیم صهیونیستی موجب از بین بردن حماس نمی شود ،بلکه این افراد یا در غزه پخش هستند ،یا در کانال ها و تونل ها ی زیر زمینی  می باشند.

پس هدف رژیم زدن حماس نیست بلکه هدف او بیرون راندن مردم غزه از سر زمین شان است. امروزه مردم غزه خاطرات پدر ان و پدر بزرگان خود را به یاد دارند که چگونه خروج شان از سرزمین فلسطین منجر به ذلت و زندگی در اردوگاهها تا پایان عمرشان شد.

مردم فعلی غزه که نوع آن ها مردم تحصیلکرده و جوانان را تشکیل می دهند ، این خاطرات را از پدران خود خوب به یاد دارند ولذا این مردم بین پذیرش ذلت و شهادت ،شهادت را انتخاب کردندو  ازسر زمین شان خارج نشدند و نمی شوند . این شعار امام حسین (ع) صرفأ یک شعار دینی نیست ،بلکه این شعار یک شعار انسانی  است  که امروزه تجلی آن را در مردم غزه می بینیم.

شایان ذکر است؛هَیْهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه  به معنای «محال است تَن به ذلّت دهیم» جمله ای است معروف از امام حسین(ع) که در روز عاشورا بیان داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.