تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر استفاده از امکانات فضای مجازی در انتخابات

double-quot
مشهد- جارپرس- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امکاناتی که در عرصه فضای مجازی ایجاد شده می تواند به صورت برابر در خدمت تبلیغات انتخاباتی نامزدها قرار گیرد.
کد خبر : 19863
تاریخ انتشار : شنبه 21 اسفند 1395 - 5:25
تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر استفاده از امکانات فضای مجازی در انتخابات

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، محمود واعظی روز جمعه در پایان سفر ۲ روزه خود به استان خراسان رضوی افزود: در دنیای امروز کشورها هزینه های گزاف گذشته برای تبلیغات در قالب چاپ بنر، بروشور، روزنامه و از این قبیل را نمی پردازند.
وی اظهار کرد: در کشور ما هم باید امکانات ایجاد شده در عرصه فضای مجازی در خدمت انتخابات قرار گیرد تا فرصت برابر و ارزان برای همه فراهم گردد.
وی گفت: امروز بستر بسیار خوبی برای این امر در شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده که نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها می توانند از این فضا استفاده صحیح انجام دهند.
واعظی افزود: دستگاه های مرتبط اعم از نیروهای انتظامی و قضایی نیز می توانند بر این فضا کنترل و نظارت لازم را اعمال کنند.
وی اظهار کرد: کمیته ای نیز در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده که فعالیت های انتخاباتی را رصد می کند.
وی در زمینه پروژه های نیمه تمام در حوزه این وزارتخانه نیز گفت: غیر از شبکه اپراتور چهارم که هنوز بخشی از آن باقی مانده تمام طرح های نیمه تمام کشور در این وزارتخانه تکمیل شده است.

* ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه ICT
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: در حوزه ICT هم طی سال گذشته ۳۰ هزار اشتغال و امسال هم ۱۰۰ هزار شغل دیگر ایجاد شد.
وی اظهار کرد: اشتغال ایجاد شده در این حوزه طی سال آینده با ۳۰ درصد افزایش به ۱۳۰ هزار شغل جدید خواهد رسید.
وی گفت: در این راستا با هماهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش خصوصی طرحی برای ایجاد کسب و کارهای الکترونیکی و دانش محور راه اندازی شده است .
واعظی با بیان اینکه تعداد دانش آموختگان رشته های کامپیوتر، الکترونیک، مخابرات و سایر رشته های وابسته قابل توجه است افزود: این جوانان استعدادهای ارزشمند در حوزه برنامه نویسی و مانند آن دارند که برای این منظور تسهیلاتی با عنوان وجوه اداره شده در اختیار استان گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی از جمله معدود استان هایی است که مجوز پرداخت وجوه اداره شده به صورت کم بهره با بازپرداخت طولانی مدت را دارد.
وی گفت: طی چندماه گذشته یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال از این وجوه به ۴۸ شرکت پرداخت شده و آمادگی پرداخت به شرکت های دارای توانایی لازم نیز وجود دارد.
واعظی در باره تسهیل تماس های مخابراتی مردم در مشهد به ویژه طی ایام نوروز افزود: تعداد قابل توجهی BTS سیار طی این ایام در مشهد مستقر می شود تا مشکل به حداقل برسد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.