0 نظر
161 بازدید

برنامه های خدمات نوروزی سازمان غذا و دارو اعلام شد

double-quot

تهران – جارپرس – مدیرکل راهبردی، پایش و امور استان های سازمان غذا و دارو، برنامه ارائه خدمات این سازمان و معاونت های غذا و داروی سراسر کشور در آستانه و ایام نوروز را تشریح کرد.

کد خبر : 19993
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 اسفند 1395 - 8:31
برنامه های خدمات نوروزی سازمان غذا و دارو اعلام شد

 

 

به گزارش جارپرس، مهندس عباس مهدیزاده مدیر کل راهبری پایش و امور استانهای سازمان غذا و دارو،برنامه های نوروزی ستاد و معاونتهای غذا و داروی کشور را نظارت و دسترسی مردم به کالاهای سلامت تشریح کرد.

 

وی ادامه داد:با توجه به افزایش تقاضا برای خرید و مصرف فرآورده های سلامت محور در آستانه سال جدید و همچنین افزایش سفرهای نوروزی از اواخر اسفندماه سالجاری لغایت بیستم فروردین ماه۹۶ در اجرای ماموریت های محوله ودر راستای تحقق اهداف حوزه سلامت براساس سیاست های کلان این سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت غذا و دارو در سطح کشور برنامه ریزی شد.

 

مدیر کل راهبری پایش و امور استانهای سازمان سازمان غذا و دارو بیان کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی های بعمل آمده با دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور مقررشد برای افزایش نظارت و ارزیابی بر نحوه تولید نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده های سلامت محور و هماهنگی با ارگانهای ذیربط ونهادهای استانی مرتبط با موضوع معاونت های غذا ودارو سراسر کشور به منظور خدمت رسانی بیشتر در این ایام و آمادگی لازم برای امور پیش بینی نشده این ایام در حوزه غذا ودارو بر اساس محورهای ذیل برنامه کشیک ایام نوروزی معاونت های غذا ودارو سراسر کشور و ادارات کل سازمان تنظیم شود.

 

مهندس مهدی زاده اظهار کرد: استقرار کارشناسان به منظور ارائه خدمات اطلاع رسانی، دریافت، ثبت و پیگیری شکایات و پیشنهادات و برای جلوگیری از بروز اختلال و رفع نیاز دارو و ملزومات مصرفی پزشکی مردم در تعطیلات نوروزی در استمرار خدمات شبانه روز دارویی در بیمارستانها و برقراری کشیک داروخانه های روزانه برای ایام تعطیل رسمی و خدمات شب در نقاط فاقد داروخانه شبانه روزی به تشخیص دانشگاه اهتمام و تمهیدات لازم بعمل آید.

 

وی همچنین متذکر شد: به منظور مقابله و پیگیری از توزیع و عرضه کالاهای قاچاق و تقلبی، فاسد و مضر بر سلامت مردم از جمله فرآورده های دارویی و مکمل ها،اقلام آرایشی و بهداشتی و ملزومات مصرفی پزشکی نسبت به بازدید میدانی از مراکز مجاز عرضه در داروخانه ها، بیمارستانها، مراکز عمده توزیع و عرضه کالاهای سلامت با زمان بنیادی مشخص در ایام تعطیلات نوروزی به ویژه تعطیلات رسمی اقدام کرده و تعداد بازرسی ها و گزارش اقدامات انجام شده به همراه تعداد و نوع اقلام به سازمان صورت گیرد.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: ضمن رصد ثبت و پیگیری شکایات، اقدامات و رسیدگی مناسب در اسرع وقت بعمل آید.

 

مهندس مهدی زاده در ادامه گفت:هماهنگی و همکاری لازم را با معاونت های درمان، بهداشت، نهادهای استانی و ارگانهای ذیربط در راستای شناسایی واحدها و فعالیتهای غیرمجاز، تولید و عرضه کالاعای سلامت و فرآوده های غیرمجاز و قاچاق اقدام و ضمن کشف تخلف برخورد قانونی انجام و نتیجه را به سازمان ارسال شود.

 

وی افزود: برای کاهش تقاضای مصرف کنندگان و عدم استفاده از کالاهای غیرمجاز با توجه به هجوم تبلیغات گمراه کننده فضاهای مجازی برای افزایش آگاهب و اطلاع رسانی عمومی به مردم و مسافران نوروزی برنامه ریزی استانی بعمل آید.

 

مهندس مهدی زاده گفت: مشارکت معاونتهای غذا و دارو دستگاه های سلامت و همچنین همکاری با ارگاهای اجتماعی مانند شهرداری، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان گردشگری صدا و سیمای استان و غیره صورت گیرد.

 

مدیر کل راهبری پایش و امور استانهای سازمان سازمان غذا و دارو تاکید کرد: تامین و توزیع اقلام دارویی و ملزومات پزشکی مورد نیاز مرکز دولتی مناسب با حجم مسافرین نوروزی برای جلوگیری از بروز کمبود دار و ملزومات مصرفی پزشکی توسط معانت های غذا ودارودانشگاه است.

 

مهندس مهدی زاده در پایان خاطرنشان کرد:تهیه و توزیع بسته های آموزشی و اطلاع رسانی لازم بر اساس اولویت های سازمان از جلسه نشانگرهای تغذیه ای رنگی صورت گیرد.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.