بررسی کارآیی تجهیز لباس پلیس به دوربین در چند کشور

double-quot تهران - جارپرس - تجهیز لباس نیروهای پلیس به دوربینی کوچک و قابل رویت کمک می کند تا بتوان فیلم های صوتی و تصویری از تعاملات بین پلیس و مردم را ضبط کرد.
کد خبر : 71483
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 29 مهر 1400 - 8:43
بررسی کارآیی تجهیز لباس پلیس به دوربین در چند کشور

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، کارشناسان با انجام مطالعاتی روی تاثیر استفاده از این تجهیزات می گویند: هرچند این دوربین ها ممکن است تاثیر آشکار یا مداومی در کاهش ارتکاب جرم یا بد رفتاری افسران نداشته باشند اما می تواند تعداد شکایات علیه آنان را کاهش دهد.

در دهه گذشته البسه تعداد قابل توجهی از افسران پلیس در انگلیس به دوربین مجهز شده است. این دوربینها می تواند به جمع آوری شواهد و یادآوری وقایع و اتفاقات در محل حادثه به نیروی پلیس کمک کند.

همچنین این باور وجود دارد که استفاده از این تجهیزات بر رفتار افسران و عموم مردم تاثیر می گذارد زیرا آنان را آگاه ساخته که تعامل میان آنان ثبت و ضبط می شود اگرچه این موضوع هنوز به شکل دقیق و به طور خاص مورد بررسی قرار نگرفته است.

بررسی انجام شده روی ۳۰ مطالعه که بیشتر آنها در ایالات متحده انجام گرفته نشان داد: مامورانی که لباس آنها به دوربین مجهز بوده نسبت به افسران دیگر کمتر مورد شکایت قرار گرفته اند اگرچه دلیل کمتر بودن شکایات از آنان هنوز نامشخص است. علاوه براین، افسران مجهز به این فناوری به طور قابل توجهی استنادات بیشتری برای جرایم جزئی غیر ترافیکی می نویسند.

همچنین شواهد موجود این موضوع را ارزیابی نکرده اند که آیا پاسخگو بودن ماموران پلیس یا نوع رفتار آنها با مردم در نتیجه تجهیز لباس افسران به دوربین بهبود پیدا کرده است یا خیر و انجام مطالعات بیشتر در این خصوص مورد نیاز است.

در ایالات متحده دسترسی به لباسهای مجهز به دوربین در دپارتمانهای پلیس به طور فزاینده ای افزایش یافته تا اعمال و رفتار ماموران بهتر زیر نظر گرفته شود. تجهیز ماموران پلیس به دوربین البسه  با این هدف است که از شیوع سوء رفتارها کاسته شود. با این وجود، در مورد فوائد این فناوری به طور قطع اظهار نظر نشده است.

علاوه بر این، دولت های محلی و ادارات پلیس که این فناوری را به کار نگرفته اند، اغلب موضوع هزینه را به عنوان یک مانع ذکر می کنند.

در حال حاضر در یکی از آخرین مطالعات انجام گرفته در مورد این تجهیزات، تیمی از کارشناسان ایمنی و اقتصاددانان جهان می گویند که تجهیز البسه پلیس به دوربین، هم سودمند و هم مقرون به صرفه است.

یافته ها در آمریکا نشان می دهد که مزیت اصلی این دوربین ها کاهش بدرفتاری از سوی نیروی پلیس این کشور بوده است. به عنوان مثال، در میان دپارتمانهای پلیس که مورد بررسی قرار گرفتند مشخص شد شکایت از ماموران ۱۷ درصد کاهش یافته و بد رفتاری آنان به هنگام برخوردهای مرگبار و غیر مرگبار نزدیک به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

در استرالیا نیز تعداد ماموران مجهز به دوربین البسه به طور فزاینده ای به موازات سایر کشورها در حال افزایش است. اولین نوع از این دوربین ها سال ۲۰۰۷ در غرب استرالیا آزمایش شد. در ایالت ویکتوریا از سال ۲۰۱۲ دوربین البسه مورد آزمایش قرار گرفت و در سال ۲۰۱۵ پلیس نیو ساوت ولز اعلام کرد که چهار میلیون دلار برای تامین این تجهیزات سرمایه گذاری کرده است.

در چین نیز این باور وجود دارد که تجهیز نیروهای پلیس به دوربین البسه مزایای بالقوه ای را در حفظ امنیت افسران، بهبود تعامل پلیس و جامعه، پاسخگو بودن ماموران پلیس و ارائه شواهد برای جلسات دادگاهی دارد.

در فرانسه نیز پلیس ملی و شهری مجهز به دوربین البسه هستند که در سال ۲۰۱۷ با ۲۰۰۰ دوربین آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در برخی از مناطق آلمان نیز برخی از ماموران پلیس از سال ۲۰۱۳ به تجهیزات ثبت تصاویر ویدئویی مجهز شده اند و از آن زمان تعداد ایالت هایی که ماموران پلیس به دوربین البسه مجهز بودند افزایش یافته است. دلیل استفاده از این دوربین ها بیشتر محافظت از نیروهای پلیس در برابر مجرمان ذکر شده است. دلیل دوم امکان بازسازی صحنه جرم و استفاده از تصاویر ثبت شده به عنوان شاهد است.

انتهای پیام

منابع:

۱.whatworks.college.police.uk

۲.www.npr.org

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.