برخورد با گرانفروشی بلیت پروازهای عتبات

double-quot تهران - جارپرس - رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: گرچه پروازهای خارجی مشمول قیمت‌گذاری نیستند اما با افزایش بی‌رویه قیمت و گرانفروشی بلیت پروازهای عتبات برخورد خواهیم کرد.
کد خبر : 94690
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 22:35
برخورد با گرانفروشی بلیت پروازهای عتبات

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها و مردم در فضای مجازی نسبت به افزایش بی‌رویه و گرانفروشی بلیت پروازهای عتبات عالیات منتشر شد و انتقادهای بسیاری در این زمینه مطرح شد. چرا که برخی از ایرلاین‌ها بلیت هواپیما تهران-نجف-تهران را از حدود شش میلیون تومان تا بیش از ۱۰ میلیون تومان در سایت‌های مختلف به فروش رساندند.

محمد محمدی بخش –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا درباره این موضوع اظهار کرد: گرانفروشی بلیت هواپیما را حتی در مسیرهای خارجی تایید نمی کنیم. اما در رصدهایی که انجام دادیم بعضی از نرخ‌هایی که اعلام شده، یافت نشد و اینطور که برخی رسانه‌ها گفتند، نبود.

وی افزود: البته شاید این نرخ‌ها مربوط به تورهایی است که شامل قیمت بلیت هواپیما و هزینه هتل یا امکانات دیگر باشد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: مسلما با افزایش قیمت بیش از حد قیمت بلیت هواپیما و گرانفروشی آن برخورد می‌کنیم. همچنین برای پروازهای عتبات عالیات به ویژه در ایام اربعین برنامه خاصی داریم و نرخ‌های مشخصی تعیین خواهد شد که آن را اطلاع رسانی می‌کنیم.

البته پیش از این نیز، حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پروازهای خارجی تابع قیمت‌گذاری نیستند چرا که بازیگران دیگری مانند شرکت‌های هواپیمایی خارجی در این سیستم وجود دارند و طبق نظام حقوق حمل و نقل هوایی نمی‌توان برای آن‌ها تعیین تکلیف کرد. بنابراین معمولا پروازهای خارجی با نرخ آزاد تعیین می‌شوند و اگر بخواهید نرخی تعیین کنید تنها به زیان ایرلاین‌های داخلی بوده و در این میان شرکت‌های خارجی سود خواهند کرد.

وی اضافه کرد: البته پروازهای نجف برای ایرانی‌ها و سایر کشورهای اسلامی خارج از نظامات تعیین شده برنامه‌ریزی می‌شود چرا که دارای ابعاد اعتقادی و دینی است. بنابراین همواره برنامه‌ریزی مشخصی به ویژه در زمان‌هایی مانند عید نوروز، محرم و اربعین انجام می‌شود تا نیاز و تقاضای سفر به عراق در این ایام تامین شود چرا که اولویت نخست برای ما فراهم کردن بستری برای تامین تقاضای زائران در این ایام است.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این زمینه هنوز ابهاماتی وجود دارد چرا که اعلام شده امسال مرزهای زمینی باز خواهد شد و ممکن است نیازی به ویزا هم نباشد. بنابراین این مسئله تابع این است که در این صورت چه تعداد از زائران با هواپیما به عراق سفر خواهند کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.