0 نظر
152 بازدید

با محدودیت‌های کرونایی، آمریکا خارج کردن دیپلمات‌هایش از چین را بررسی می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - منابع مطلع می‌گویند، وزارت امور خارجه آمریکا در حال بررسی صدور مجوز خروج به دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌های آنها از چین بر سر قوانین سفت و سخت این کشور در رابطه با کروناست.
کد خبر : 81811
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 9:47
با محدودیت‌های کرونایی، آمریکا خارج کردن دیپلمات‌هایش از چین را بررسی می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دو منبع مطلع به خبرگزاری رویترز گفتند که سفارت آمریکا روز دوشنبه برای تایید رسمی این مساله نامه‌ای به واشنگتن ارسال کرد و این در شرایطی است که چین پروتکل‌های محدود کردن کووید-۱۹ را در آستانه بازی‌های المپیک زمستانی پکن که کمتر از دو هفته دیگر برگزار می‌شود، تشدید کرده است.

‌این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند برخی از کارکنان سفارتخانه آمریکا نگران هستند و می‌گویند که دولت آمریکا یا مایل نیست یا قادر نیست که مقام‌های آمریکایی را از تدابیر جدی قرنطینه دور نگاه دارد. این قوانین شامل مراجعه اجباری به کلینیک‌های تب کووید و جدا شدن از کودکان است.

با این حال وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه در بیانیه‌ای به رویترز گفت که وضعیت فعالیت سفارتخانه و کنسولگری‌های آن در چین تغییری نکرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: هرگونه تغییر در وضعیت عملیاتی کار ما صرفا به سلامت، ایمنی و امنیت همکاران ما و اعضای خانواده آنها بستگی دارد.

وزارت خارجه چین به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد.

یک شخص مطلع گفت که سفارتخانه آمریکا یک نظرسنجی داخلی انجام داده که نشان می‌دهد تا ۲۵ درصد از کارکنان و اعضای خانواده آنان گزینه خروج از چین در اولین فرصت ممکن را انتخاب می‌کنند.

این منبع گفت، قرنطینه خانگی برای دیپلمات‌ها باید اصل قرار گیرد و مراجعه به کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها باید داوطلبانه باشد. به گفته او، دولت آمریکا باید تدابیر تلافی‌جویانه برای چنین اقداماتی در نظر می‌گرفت اما از انجام آن ناکام مانده است.

در ماه‌های نخست شیوع پاندمی کرونا، دولت آمریکا حدود ۱۳۰۰ دیپلمات آمریکایی و اعضای خانواده آنها را از چین خارج کرد و دو دولت ماه‌ها بر سر فرایندهای آزمایش و قرنطینه مقام‌ها گرفتار بن‌بست شده بودند.

چین در آستانه افتتاح بازی‌های المپیک زمستانی پکن در چهارم فوریه تدابیر جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا را در پیش گرفته است. روزنامه ملی‌گرای گلوبال تایمز چین، بررسی این سیاست در وزارت خارجه آمریکا را یک “حقه کثیف” با هدف مختل‌ کردن میزبانی چین از المپیک توصیف کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.