0 نظر
136 بازدید

بازگشایی مدارس و گره‌های کور ترافیکی

double-quot تهران - جارپرس - تعطیلی مدارس در ایام شیوع کرونا موجب شد تا موضوعاتی مانند سرویس مدارس، لباس فرم و ... تا حدودی کمرنگ شود، بازگشایی مقطعی مدارس، پس از تعطیلات عید نوروز موجب شکل‌گیری ترافیک سنگین در خیابان‌های منتهی به مدارس در ساعات آغاز به‌کار و تعطیلی مدارس شد و این مسئله گره‌های ترافیکی سنگین را در شهر شهرکرد ایجاد می‌کرد.
کد خبر : 100978
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 شهریور 1401 - 9:01
بازگشایی مدارس و گره‌های کور ترافیکی

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، یکی از دلایل عمده ایجاد ترافیک صبحگاهی و ظهرگاهی در روزهای ابتدایی بازگشایی مدارس، عدم هماهنگی برای سرویس مدارس و حمل و نقل دانش‌آموزان با خودروهای شخصی والدین است.

بسیاری از شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزی در ایام کرونا فعالیت خود را متوقف کردند و قطعا امسال والدین با چالش جدی برای سرویس مدرسه و حمل و نقل فرزندشان مواجه خواهند شد و  هم‌اکنون باید پیش‌بینی لازم برای سرویس مدارس توسط مدارس انجام شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که برای بحث سرویس مدارس باید مورد توجه قرار بگیرد، بحث نرخ سرویس مدارس است، با توجه به اینکه اکثر مدارس با تراکم جمعیت دانش‌آموزان بالا در مرکز شهر و خیابان‌های پرترافیک قرار دارند، اگر هزینه سرویس مدارس، بالا باشد، قطعا والدین تمایلی برای گرفتن سرویس نخواهند داشت و این مسئله می‌تواند موجب گره‌های ترافیکی در زمان آغاز به‌کار و تعطیلی مدارس شود.

ایمنی سرویس مدارس و صلاحیت رانندگان نیز از مسائل بسیار حائز اهمیت است، در سال‌های گذشته شاهد بودیم که رانندگان سرویس مدارس، بیش از دو برابر ظرفیت خودرو، دانش‌آموزان را جابجا می‌کنند که این مسئله می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد و نیازمند نظارت بیش‌تر مدیران مدارس است.

در حال حاضر ۱۹ شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی در استان فعال است

افشین امیریان_ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری چهار جلسه کارگروه ماده ۱۸ در استان برای برنامه‌ریزی سرویس مدارس استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲، اظهار کرد: جلسه نهایی هماهنگی به همین منظور دوشنبه این هفته برگزار خواهد شد.

وی افزود: نرخ نهایی سرویس‌های مدارس در سطح استان بر اساس مسیر منزل تا مدرسه، نوع خودرو و تعداد دانش‌آموزان با هماهنگی شورای شهر مصوب و به مدارس اعلام شده است، بسیاری از مدارس در شهرهای بزرگ که تراکم دانش‌آموزی بالایی نیز دارند، وارد فرآیند انعقاد قرارداد نیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا بیش از ۵۰ شرکت در چهارمحال و بختیاری در زمینه سرویس مدارس فعال بودند، خاطرنشان کرد: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس بسیاری از شرکت‌ها غیرفعال شدند، در حال حاضر ۱۹ شرکت حمل و نقل دانش‌آموزی در استان فعال است.

امیریان عنوان کرد: مدیر مدرسه به‌عنوان نماینده تام آموزش و پرورش با شرکت‌های حمل و نقل دانش‌آموزان قرارداد منعقد می‌کنند و هزینه سرویس توسط والدین به حساب آموزشگاه واریز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری بیان کرد: خودروهای سرویس مدارس در استان شامل ون، تاکسی و مینی‌بوس است، صلاحیت رانندگان و خودروی آن‌ها نیز توسط پلیس راهور تعیین می‌شود، نظارت بر فعالیت سرویس‌های مدارس نیز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ۲۲۰ هزار دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس، به‌ویژه در بحث سرویس مدارس و حمل و نقل دانش‌آموزی مدنظر است.

امیریان تصریح کرد: تراکم دانش‌آموزان در نواحی یک و دو شهرکرد بالا است، قطعا شاهد یک ترافیک اولیه در روز دوم مهرماه خواهیم بود که باید پلیس راهور در مدیریت به آموزش و پرورش کمک کنند، همچنین نظارت بر رعایت ظرفیت سرویس‌های مدارس توسط مدیران مدارس و پلیس راهور انجام می‌شود.

همچنین سیروس میرزایی- معاون هماهنگ کننده فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری در خصوص اقدامات اندیشیده شده برای بازگشایی مدارس و سرویس مدارس، اظهار کرد: پیش‌بینی‌های لازم برای کنترل ترافیک با رعایت ضوابط و مقررات در زمان بازگشایی مدارس در حال انجام است.

وی افزود: طرح کنترل ترافیک از زمان بازگشایی مدارس در ابتدای سال تحصیلی تا پایان مهرماه در زمان ساعات آغاز بکار و تعطیلی مدارس ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.