بازدید جهانگیری از جاده ملی درحال ساخت پاتاوه – دهدشت

double-quot
یاسوج – جارپرس – معاون اول رئیس جمهوری روز شنبه از جاده ملی پاتاوه – دهدشت در استان کهگیلویه وبویراحمد دیدن کرد و خواستار شتاب بخشی در روند اجرای این طرح ملی توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی شد.

کد خبر : 19735
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 7:57
بازدید جهانگیری از جاده ملی درحال ساخت پاتاوه – دهدشت

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی این جاده ارتباطی مربوط به سفر رهبر معظم انقلاب به کهگیلویه وبویراحمد در سال ۱۳۷۳ بوده که تاکنون به دلیل کمبود اعتبار به بهره برداری نرسیده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح ملی را افزون بر ۷۰ درصد ذکر کرد و گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر استانی رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان به جاده ارتباطی پاتاوه – دهدشت تخصیص یافته است.
رئیس جمهوری روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد سال جاری و در سی امین سفر استانی به کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده بود.
سید موسی خادمی اظهار داشت که افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال ظرف امسال و سال آینده نیز توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در روند ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت اختصاص یافت.
وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب ۲۰۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار سال جاری و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز سال آینده به طرح ملی جاده پاتاوه – دهدشت اختصاص می یابد.
خادمی تصریح کرد که این جاده به طول ۱۳۷کیلومتر از مهمترین طرح های ملی در حوزه راهسازی است که با بهره برداری آن ضمن کوتاه تر شدن مسیر اصفهان به بنادرجنوبی کشور، بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر از نعمت جاده مناسب برخوردار خواهند شد.
وی یادآور شد که این جاده دارای چهار فاز است که قطعات(فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.
مدیر حوزه راه های ملی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه – دهدشت در این استان افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.
محمد احمدی میزان پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود۷۰ درصد ذکر کرد و گفت که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، این جاده ملی تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد که جاده ملی پاتاوه – دهدشت دارای ۱۴ دهنه تونل به طول حدود هشت هزار و ۵۸۰ متر است که پنج دهنه به طول دو و نیم کیلومتر آن در فاز دوم این طرح و از حدفاصل سرچنار تا لوداب شهرستان بویراحمد است.
وی حجم خاک برداری و خاک ریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.
کهگیلویه وبویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی ، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
طول بزرگراه های کهگیلویه و بویراحمد تا قبل از آغاز دولت تدبیر و امید ۵۳ کیلومتر بود.
از حدود چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان تاکنون کمتر از ۲هزار کیلومتر آن بهسازی و آسفالت شده است.
اسحاق جهانگیری به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و اقتصادی و همچنین شرکت در نشست شورای اداری به یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد سفر کرده است.
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهوری، جهانگیری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.