بازداشت ۷۰ مقام مولداوی بدلیل اختلاس

double-quot
مسکو – جارپرس – ۷۰ مقام در مولداوی که یک کشور کوچک و کم توان اقتصادی در شرق اروپا است، به اتهام مشارکت در اختلاس کل کمک های مالی اتحادیه اروپا برای بازسازی جاده ها بازداشت شدند.

کد خبر : 20551
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 9:52
بازداشت ۷۰ مقام مولداوی بدلیل اختلاس

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، بازداشت این افراد در چند روز گذشته و احتمال دستگیری های بیشتر سبب شده است، دیگر جایی برای زندانی کردن متهمان وجود نداشته باشد.
پایگاه آنلاین روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا روز چهارشنبه در این باره نوشت: بازداشت شدگان در مولداوی شامل مقام های ارشد و همچنین سطوح دیگر هستند که اکنون به اتهام ارتکاب فساد مالی زندانی شده اند.
شمار زیاد بازداشت شدگان سبب شده، فقط ۲۴ مقام ارشد در زندان نگهداری شوند و بقیه به بازداشتگاههای موقت در مراکز پلیس منتقل شده اند، زیرا در زندان ها جایی برای آنان وجود ندارد.
بنا به این گزارش، تحقیقات سازمان یافته در وزارت راه این موضوع را روشن کرد که کمک مالی اتحادیه اروپا به مولداوی برای بهبود وضعیت جاده های این کشور مفقود شده است.
اوکتاویان ارماشو وزیر دارایی این کشور نیز اعلام کرده که مبالغ اختلاس شده تاکنون به خزانه دولت بازگردانده نشده است.
در چارچوب اولویت برنامه مبارزه با تروریسم برادر ترایان سیسکو رئیس جمهوری سابق و یک مقام ارشد وزارت راه مولداوی و همچنین معاون شهردار کیشینف پایتخت این کشور جزو دستگیر شدگان هستند.
مولداوی از جمهوری های سابق شوروی که پس از فروپاشی سال ۱۹۹۱ مستقل شد، با حدود ۳۴ هزار کیلومتر مربع مساحت و ۳،۵ میلیون نفر جمعیت هم مرز اوکراین، رومانی و اتریش از جمله فقیرترین کشورها در اروپا بشمار می رود.
بنا به گزارش رسانه ها، این کشور گرفتار مشکلات مختلف از جمله رسوایی‌های مالی، فساد اداری، بیکاری گسترده و مهاجرت های کاری است.
سال گذشته مولداوی شاهد بروز اعتراض های سیاسی و ناآرامی های گسترده ای بود و علت آن هم ناپدید شدن مرموز یک میلیارد دلار از سه بانک این کشور اعلام شد.
براساس اطلاعات رسانه ای، بیش از ۴۰ درصد مردم مولداوی روزانه با کمتر از پنج دلار زندگی می‌کنند و میانگین ماهانه درآمدی سرانه در این کشور اروپایی هم فقط ۲۴۰ دلار است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.