بازداشت برخی مدیران نفتی خوزستان در روزهای گذشته/صدور ۱۰۰ کیفرخواست جرائم اقتصادی و مفاسد اداری

double-quot تهران - جارپرس - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ فقره کیفرخواست در بحث جرائم اقتصادی و مفاسد اداری در سطح استان خوزستان از مدیران و مقامات ارشد استان در سال‌های گذشته و حتی کارکنان اداری رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شد.
کد خبر : 94463
تاریخ انتشار : شنبه 4 تیر 1401 - 22:18
بازداشت برخی مدیران نفتی خوزستان در روزهای گذشته/صدور ۱۰۰ کیفرخواست جرائم اقتصادی و مفاسد اداری

 

صادق جعفری‌چگنی در نشست خبری که امروز (۴ تیرماه) به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه دادستان در بحث کشف جرم، تعقیب جرم، اجرای احکام و حقوق عامه و مبارزه جدی و قاطع با عواملی است که بخواهند در نظم و آسایش عمومی اخلال ایجاد کنند. در استان خوزستان با وجود اینکه نرخ رشد جرائم خشن نسبت به استان‌های دیگر بیشتر است اما دستگاه‌های قضائی بسیار خوب است.

به گزارش جارپرس از ایسنا، وی ادامه داد: در خصوص مفاسد اقتصادی، دو شعبه ویژه در مرکز استان خوزستان در شعب بازپرسی اختصاص داده شد که در این شعب هم به جرائم اقتصادی و هم مفاسد اداری کارکنان دولت رسیدگی می‌شود.

دادستان اهواز گفت: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ فقره کیفرخواست در بحث جرائم اقتصادی و مفاسد اداری در سطح استان خوزستان از مدیران و مقامات ارشد استان در سال‌های گذشته و حتی کارکنان اداری رسیدگی و کیفرخواست آن‌ها صادر شد و برخی نیز به دلیل عدم صلاحیت دادسرای مرکزی استان، برای رسیدگی به دادسرای تهران ارسال شد.

وی افزود: در حوزه شرکت‌های نفتی و دستگاه‌های اداری مانند شهرداری‌ها، تعداد زیادی از پرونده مربوط به مفاسد اداری است. در خصوص پرونده‌های راه و شهرسازی، برخی شرکت‌های حوزه فولاد و برخی مقامات ارشد اسبق استان خوزستان کیفرخواست صادر شده است و اخیراً نیز مدیرکل یکی از سازمان‌ها که در دولت‌های گذشته مسئولیت داشت بازداشت شد و در خصوص چندین مورد دیگر در منطقه آزاد اروند یا کیفرخواست صادر شده یا پرونده در حال رسیدگی است. برخی مدیران نفتی نیز در چند روز گذشته بازداشت شده‌اند.

جعفری‌چگنی با اشاره به رسیدگی به پرونده حادثه متروپل افزود: در بحث متروپل از دو جهت از روز اول حادثه بلافاصله وارد شدیم. در راستای تأکید دادستان کشور، پیگیری‌های لازم انجام شد و پرونده در کمترین زمان با تنظیم کیفرخواست به دادگاه ارسال خواهد شد.

وی افزود: در این هفته نیز هیات کارشناسی نظر خود را خواهد گفت. تاکنون ۱۶ نفر در ارتباط با حادثه متروپل بازداشت شده‌اند و ممکن است به موجب نظر هیات کارشناسی، افراد دیگری نیز مقصر شناخته شوند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان گفت: با هر فردی در هر رده و هر مقامی در این پرونده که سبب ریزش ساختمان شده باشد، برخورد خواهیم کرد. در کنار این پرونده، پرونده و فساد و تبانی مالی نیز به صورت جداگانه در حال رسیدگی است.

وی با اشاره به شرایط ناایمن ساختمان عدالت اهواز نیز گفت: در بحث پل فولاد و یا ساختمان عدالت اهواز، دیروز با تشکیل جلسه ستاد بحران و شورای تأمین توانستیم بخشی از مشکلات مربوط به اسکان این افراد را حل کنیم در خصوص پیگیری‌های قضائی لازم و مشخص کردن مقصران قضیه چه از نظر فنی و چه حقوقی اقدامات لازم انجام خواهد شد. با پیگیری دادستانی اهواز توانستیم مساله اسکان ساکنان این ساختمان را حل کنیم.

وی در پایان بیان کرد: در حوزه دادسرا در استان خوزستان، حدود ۳۲۳ هزار پرونده وارده در دادسرای استان داشتیم که ۳۳۶ هزار پرونده را مختومه کردیم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.