ایران قدرت بزرگ منطقه است/ حقایقی از خدمات انقلاب به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی نادیده می شود

double-quot
تهران – جارپرس – رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در فضای غبارآلودی که گاه به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی ایجاد می شود، حقایقی از خدمات انقلاب اسلامی نادیده گرفته می شود، این ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.
کد خبر : 18939
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 12 بهمن 1395 - 6:01
ایران قدرت بزرگ منطقه است/ حقایقی از خدمات انقلاب به دلیل اختلاف نظرهای سیاسی نادیده می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در ابتدای جلسه علنی امروز – سه شنبه – مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت و نمایندگان مجلس اظهارداشت: سال ۵۷ در چنین روزی امام خمینی (ره) با ورود خود به ایران تحولی ایجاد کرد که بزرگ ترین تحول قرن بود.
وی افزود: با حضور امام راحل در کشور، حکومت دیکتاتوری وابسته شاه از هم پاشیده شد، حکومتی که بزرگ ترین امتیاز خود را نمایندگی ژاندارمی آمریکا در منطقه می دانست، حکومت شاه به میزانی که در مقابل قدرت های بزرگ خاضع بود در مقابل ملت گستاخ و دیکتاتور ظاهر می شد، فساد از هر نوع سرتاپای حکومت شاه را فراگرفته بود جز شهری که به آبادی آن می پرداخت بقیه کشور را رها کرده بود.
وی با تاکید بر این که طراحی امام خمینی (ره) واژگونی همه این مناسبات بود، تصریح کرد: در تئوری امام اساس کار حکومت بر تفکر اسلامی و حکمرانی مردم قرار داشت، لذا در ساماندهی شکل حکومت آن را جمهوری اسلامی نامید تا این دو رکن همیشه در نظر گرفته شود.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نظریه امام خمینی (ره)، مردم در همه شئون کشور محور قرار داشتند چه در سیاست چه اقتصاد و چه در فرهنگ، همه نهادهای حکومتی مستقیم یا با واسطه با رای مردم مستقر شدند، مجلس که عصاره اراده ملت است در راس امور قرار گرفت، قوه مجریه بخشی مستقیم و بخشی با واسطه مجلس با اراده انتخاب می شود، رهبری که بالاترین مقام حکومت است با رای مجلس خبرگان انتخاب می شود که اعضای آن توسط مردم مشخص می شود.
وی تاکید کرد: در نگاه امام راحل، استقلال در همه وجوه آن عامل عزت ملی معرفی شد، چه استقلال فرهنگی، چه اقتصادی و چه سیاسی، به همین جهت در مقابل شرق و غرب ایستاد و شعار نه شرقی و نه غربی محور دیپلماسی نظام قرار داد، گرچه این سیاست به مزاق هیچ کدام از قدرت های جهانی خوش نیامد و دست به دست هم دادند تا جنگ صدام را بر ما تحمیل کردند، اما با سرافکندگی قدرت ها مجبور شدند جنگ را خاتمه دهند چون فهمیدند ملت ایران با راهنمایی های امام ملتی عزتمند است و دست از مبارزه بر نمی دارند.
لاریجانی اظهار داشت: امروز در فضای غبارآلودی که گاه به خاطر اختلاف نظرهای سیاسی ایجاد می شود، حقایقی از خدمات انقلاب نادیده می شود که ظلم به انقلاب بزرگی است که جهان اسلام را تکان داد.
وی درادامه این سوال را مطرح کرد که آیا در استقامت امام راحل در استقلال سیاسی ملت ایران ضرر کرد یا امروز سرافراز شد؟ آیا تردیدی وجود دارد که ایرانی که تا قبل از انقلاب به خاطر حمایت از اسراییل در نزد کشورهای اسلامی سرافکنده بود امروز محور مقاومت و تحولات غیرتمندانه در منطقه است؟آیا به رغم همه فشارهای بین المللی قدرت های بزرگ ایران موفق به دانش پیشرفته هسته ای نشده است؟
وی تاکید کرد: برخی از کشورهای بزرگ برای این که خود را موفق نشان دهند زیاد سخن می گویند اما آیا حفظ دانش هسته ای در پس توافق هسته ای امر کم ارزشی بود؟ آیا امروز ایران قدرت اصلی در مبارزه با تروریسم در منطقه نیست؟.
رییس مجلس ادامه داد: کشورهای بزرگ که در این زمینه فقط بیانیه صادر کردند؛ ۶۰ کشور متحد شدند با تروریسم به صورت کاغذی بجنگند.
لاریجانی اضافه کرد: امام (ره) در زمینه استقلال اقتصادی، روحیه ای به جوانان زمان خویش القا کرد که در مقابل فناوری های نو مستقل شوند لذا در دوره جنگ که همه تحریم علیه ایران ایجاد کردند، این کشور صاحب فناوری موشکی شد و امروز از این جهت قدرت بزرگ منطقه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.