ایران آماده صادرات نفت و گاز به بنگلادش است

double-quot

تهران-جارپرس-سفیر ایران در بنگلادش از آمادگی تهران برای ادامه خط لوله گازی ایران، پاکستان، هند به بنگلادش جهت مذاکره با داکا خبر داد.

کد خبر : 11256
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 شهریور 1394 - 5:45
ایران آماده صادرات نفت و گاز به بنگلادش است

 

 

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، از روزنامه بنگلادشی داکا تریبیون، عباس واعظی گفت: ایران درباره طرح ادامه خط لوله گازی با هند و پاکستان مذاکره داشته و حاضر است با بنگلادش نیز در این باره مذاکره کند.

وی در کنفرانس دیپلمات های مستقر در بنگلادش اعلام کرد: دولت ایران در این باره مذاکراتی را با دولت بنگلادش داشته است اما پیش از آن، مطالعات امکان سنجی این پروژه باید انجام شود.

سفیر ایران در بنگلادش گفت: ایران، نصرالحمید وزیر برق، انرژی و منابع معدنی بنگلادش را برای سفر به تهران دعوت کرده است که در طول این سفر این موضوع به علاوه دیگر موضوعهای مربوط به همکاری های مشترک در زمینه انرژی بررسی خواهد شد.

براساس گزارش وزارت نفت ، وی گفت: هند و پاکستان به بهانه تحریم های غرب علیه ایران از پیشبرد این پروژه خودداری کردند، اما اکنون که تحریم ها در حال برداشته شدن است این کشورها می توانند فعالیت های لازم را برای انجام آن آغاز کنند.
تهران، تاکنون بخش ایرانی پروژه خط لوله گازی ایران – پاکستان را تکمیل کرده و خطوط لوله را به مرز خود با پاکستان رسانده است، از این رو اکنون منتظر اسلام آباد و دهلی نو برای تکمیل پروژه در خاک خود است.

واعظی درباره فروش نفت به بنگلادش گفت: تهران علاقه خود را برای فروش نفت به این کشور اعلام کرده است.
وی درباره روزآمدکردن پالایشگاه شرقی بنگلادش نیز گفت: این موضوع در طول دیدار از ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت. این پالایشگاه با همکاری ایران در این کشور ساخته شد.
سفیر ایران در بنگلادش همچنین گفت: ایران درباره گسترش زمینه های همکاری با داکا نیز آمادگی دارد.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.