اولاند از مردم فرانسه خواست به ماکرون رای بدهند

double-quot
تهران – جارپرس – رئیس جمهور فرانسه از مردم این کشور خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو رای بدهند.

کد خبر : 20468
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 اردیبهشت 1396 - 6:38
اولاند از مردم فرانسه خواست به ماکرون رای بدهند

به گزارش جارپذس به نقل از تسنیم از رویترز، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز شنبه از مردم فرانسه خواست تا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، به خاطر فرانسه و اروپا به ماکرون رای بدهند.

وی تاکید کرد: این وظیفه مردم در قبال فرانسه و اروپا است تا در دور دوم انتخابات، ماکرون رو به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند.

اولاند پیش از این اعلام کرده بود که در دور دوم انتخابات به ماکرون رای خواهد داد ولی هیچ گونه توصیه ای به مردم فرانسه نکرده بود.

نظرسنجی ها نشان می دهد که ماکرون در دور دوم انتخابات می تواند با کسب ۶۰ درصد آرا بر مارین لوپن رهبر جبهه ملی پیروز شود ولی میزان اقبال عمومی به لوپن طی هفته گذشته با رشد ۵ درصدی روبرو شده است.

اولاند در حاشیه نشست رهبران اروپا برای گفتگو درباره برگزیت، تصریح کرد: باید کشور را از دست راستگرایان افراطی دور نگه داریم. رای دهندگان فرانسوی در قبال این کشور و اروپا مسئول هستند. اگر کشور از اروپا دور شود، تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. انتخاب مردم فرانسه انتخابی برای فرانسه و برای اتحادیه اروپا است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.