اوجاقی: ملی‌پوشان ووشو در تیم‌ها تقسیم شده‌اند/ برنامه‌های تیم ملی مشخص نیست

double-quot تهران - جارپرس - نایب رئیس فدراسیون ووشوی ایران گفت: به دلیل تقسیم شدن ملی‌پوشان میان تیم‌ها سطح لیگ بالا است اما فعلا برنامه‌های تیم‌ ملی مشخص نیست.
کد خبر : 46332
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 بهمن 1399 - 14:28
اوجاقی: ملی‌پوشان ووشو در تیم‌ها تقسیم شده‌اند/ برنامه‌های تیم ملی مشخص نیست

به گزارش جارپرس از ایسنا، حسین اوجاقی درباره شرایط و کیفیت برگزاری فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر ووشومردان توضیح داد: در حقیقت این‌ موضوع را می‌توان از دو جهت ارزیابی کرد، ابتدا بعد اجرایی و دیگری بعد فنی تیم‌ها. در بحث کیفیت برگزاری واقعا از نظر محل اقامت تیم‌ها، سالن غذا خوری، نورپردازی سالن و … کیفیت بالایی حاکم بوده و در سطح جهانی است.

او افزود: از نظر کیفیت فنی هم بخاطر اینکه همه‌ ورزشکارهای خوب ما بجز یک نفر در تیم‌های مختلف هستند و مسابقه می‌دهند، سطح فنی رقابت‌ها هم قابل قبول است. این موضوع در هر دو بخش تالو و ساندا وجود دارد. همچنین به دلیل اینکه مسابقات بعد از یک سال تعطیلی برگزار شد، شخصا خودم فکر نمی‌کردم ووشوکاران ما همچنان با همان کیفیت قبل از تعطیلی‌ها کار کنند اما خوشبختانه شرایط خوبی دارند که به نظرم دلیل این اتفاق هم تمرینات انفرادی است که زیر نظر مربیان داشته‌اند.

نایب رئیس فدراسیون ووشو ایران درباره تیم‌های مدعی این فصل نیز گفت: در این فصل کلا ۱۰ تیم داریم که در دو گروه ‌پنج تیمی مسابقات را پیگیری می‌کنند. تیم‌های دانشگاه و پاس ناجا مدعیان این‌دوره از رقابت‌ها هستند و من مطمئنا می‌گویم فینال لیگ بین این دو تیم است چون هم در بخش تالو و هم‌در بخش ساندا نفرات خوبی را در اختیار دارند.

او در پاسخ به این سوال که چرا عرفان آهنگریان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر حضور ندارد؟ توضیح داد: آن یک نفری که گفتم امسال در مسابقات نیست عرفان آهنگریان است. با صحبت‌هایی که داشتیم متوجه شدیم که با توجه به برنامه‌ریزی که شخصا برای تمرینات خود دارد، صلاح نمی‌داند در این فصل از لیگ شرکت کند، چون امسال مسابقات فشار زیادی دارد. مشکل خاصی نیست و او را در تمریمات دانشگاه آراد هم دیدم.

سرمربی تیم‌ ملی ووشوی ایران، در پاسخ به این سوال که آیا مسابقات لیگ حکم انتخابی تیم‌ ملی را هم‌ دارد؟ اظهار کرد: نه اینکه ما چهره خوب مسابقات لیگ را نادیده بگیریم، اما راه ورود به تیم‌ ملی قهرمانی کشور است چون الان هر تیمی با هر بازیکنی که خواسته قرارداد بسته است و خیلی از ورزشکاران خوب ما داخل این ۱۰ تیم‌ لیگ نیستند که دیده شوند. قهرمانی کشور اینطور است که ووشوکاران ابتدا در شهرستان‌ها مسابقه می‌دهند تا به رقابت‌های استانی برسند و پس از برتری در استان خود راهی‌ مسابقات کشوری می‌شوند. با توجه به پروسه مطرح شده هیچ ووشوکاری دور از چشم نمی‌ماند و به همین دلیل بهترین راه انتخابی تیم ملی، مسابقات کشوری است.

اوجاقی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ برای برنامه‌ها و اردوهای تیم ملی هم مشخص شده است؟ اظهار کرد: فعلا چون‌ مسابقات‌ جهانی ‌و آسیایی ووشو تا اطلاع ثانوی کنسل شده و تاریخی را به ما نگفته‌اند، پس نمی‌شود اردو یا برنامه‌ای در نظر داشت. برنامه‌ریزی‌های ما همیشه بر اساس تاریخ مسابقات است که الان این امکان وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.