انفجار کارخانه مهمات شیمیایی عامل کشتار ادلب

double-quot

مسکو – جارپرس – سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیرامون کشته و مجروح شدن غیرنظامیان سوری در ادلب گفت: کارخانه تولید مهمات شیمیایی جنگجویان در ادلب در بمباران هواپیماهای نیروی هوایی سوریه منفجر شده است.

کد خبر : 20198
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 4:23
انفجار کارخانه مهمات شیمیایی عامل کشتار ادلب

به گزارش رسیده، ژنرال ایگور کوناشنکوف اظهار کرد: بخش اصلی مهمات شیمیایی تولیدی در مرکز متعلق به جنگجویان به عراق ارسال و بخشی نیز در منطقه حلب سوریه استفاده می شد.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز چهارشنبه به نقل از اظهارات کوناشنکوف گفت: سیستم های کنترل هوایی روسیه(ایستگاه رادار) ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه و ۱۲ و ۳۰ دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی حمله هوایی هواپیماهای سوریه به انبار بزرگ مهمات جنگجویان و مرکز تجمع ادوات جنگی آنها در منطقه خان شیخون را ثبت کردند.
وی ادامه داد: در محدوده این انبار مهمات، مرکز تولید مهمات دارای مواد شیمیایی قرار داشت.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه عنوان داشت: بخشی از مهمات شیمیایی تولید شده در این مرکز را جنگجویان به عراق منتقل می کردند و سازمان های بین المللی و مقام های دولتی این کشور بارها استفاده تروریست ها از این مواد سمی را اثبات کرده بودند.
کوناشنکوف ضمن بیان اینکه این مهمات مجهز به مواد سمی توسط جنگجویان در حلب استفاده شده بود، اظهار کرد: اواخر سال گذشته کارشناسان نظامی روس بکارگیری این مواد را ثبت کرده بودند.
وی ادامه داد: نشانه های مسمومیت افراد در خان شیخون که در تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی دیده شده ، کاملا مشابه علائمی است که در مصدومین منطقه حلب وجود داشت و آن زمان موارد بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه همراه نمونه های خاک ثبت شده و به سازمان منع تسلیحات شیمیایی تحویل شد.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه در پایان عنوان داشت: اما این سازمان که مدارک و نمونه خاک و شواهد بکارگیری سلاح شیمیایی توسط تروریست ها را دریافت کرد که تاکنون در حال بررسی است.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.