انعکاس بین المللی نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات

double-quot

تهران – جارپرس – خبر ثبت نام رئیس‌جمهوری سابق ایران در انتخابات ریاست‌جمهوری در رسانه‌های بین‌المللی بازتاب داشته و اکثر رسانه‌ها در خبری فوری این رویداد را پوشش دادند.

کد خبر : 20355
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 فروردین 1396 - 11:09
انعکاس بین المللی نامزدی محمود احمدی نژاد در انتخابات

به گزارش جارپرس به نقل از ایلنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که خبرنگاران این خبرگزاری، «محمود احمدی‌نژاد» رئیس‌جمهوری ایران را دیده‌اند که برای ثبت نام در انتخابات ماه می، وارد محل ثبت نام شده است.

بنا بر اعلام این خبرگزاری، احمدی‌نژاد پیش از این گفته بود که به دنبال توصیه آیت‌الله خامنه‌ای، در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدا نخواهد شد. ولی بسیار از تندروها در ایران به دنبال کاندیدایی با ادبیات قاطع و تند بودند که بتواند در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا عرض اندام کند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز در خبری فوری گزارش داد که محمود احمدی‌نژاد وارد محل ثبت نام کاندیداها برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری شده است.

بر اساس این گزارش این شبکه، ثبت نام احمدی‌نژاد در حالی صورت می‌گیرد که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران خواستار عدم حضور وی در این انتخابات شده بود.

خبرگزاری رویترز نیز اعلام کرد رئیس‌جمهوری سابق ایران امروز –چهارشنبه- به عنوان نامزد انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

این خبرگزاری گزارش داد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که رهبر ایران پیش‌تر به وی توصیه کرده بود در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت نکند.

ثبت نام برای انتخابات ۱۹ ماه می دوشنبه گذشته آغاز شد و به مدت پنج روز ادامه دارد.

روزنامه عرب زبان النهار نیز نوشت که «محمود احمدی نژاد» رئیس‌جمهور سابق ایران به رغم توصیه رهبر این کشور برای عدم کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری، اقدام به ثبت نام در این انتخابات کرد.

صفحه عربی خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد محمود احمدی نژاد، رئیس‌جمهوری سابق ایران که پیش‌تر اعلام کرده بود از «حمید بقایی» در انتخابات حمایت خواهد کرد، به رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر عدم حضور وی در انتخابات به عنوان کاندیدا، به صورت غیرمنتظره در این انتخابات ثبت نام کرد.

شبکه تلویزیونی «آی ۲۴» اسرائیل در تارنمای اینترنتی خود نوشت: «رئیس‌جمهوری سابق ایران برای شرکت در انتخابات پیش‌رو نام‌نویسی کرد».

این شبکه تلویزیونی در شرح این خبر نوشت: «محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران که بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ به مدت هشت سال و در دوره متوالی رئیس‌جمهوری ایران بوده است، به رغم توصیه رهبر این کشور به عدم کاندیداتوری وی در انتخابات پیش‌رو، به صورت کاملا ناگهانی اقدام به نام‌نویسی در انتخابات کرد».

روزنامه جروزالم پست نیز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد امروز –چهارشنبه- به عنوان کاندیدا برای انتخابات ریاست‌جمهور ایران نام نویسی کرد».

این رسانه اسرائیلی اقدام احمدی نژاد را به نوعی به چالش کشیدن رهبری ایران دانست که پیش‌تر به احمدی‌نژاد توصیه کرده بود در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری شرکت نکند.

تایمز آو اسرائیل نیز در خبر خود اعلام کرد: «محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهوری سابق و تندروی ایران در یک اقدام ناگهانی به رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر عدم حضور وی در انتخابات، به عنوان رقیب جدی برای حسن روحانی، رئیس‌جمهوری فعلی ایران در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به عنوان کاندیدا نام‌نویسی کرد.»

این رسانه‌ اسرائیلی نوشت: «پیش‌تر قرار بود احمدی‌نژاد از معاون خود یعنی حمید بقایی حمایت کند که اکنون در یک حرکت ناگهانی خود در انتخابات ثبت‌نام کرد».

تایمز آو اسرائیل در تحلیلی که در ذیل این خبر ارائه کرده است، تاکید کرد که تندروها در ایران به دنبال یک نامزد تندرو هستند تا در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا ایستادگی کند.

هاآرتص نیز در خبر خود نوشت: «احمدی‌نژاد به صورت رسمی با نام‌نویسی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به‌رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای، به عنوان رقیب حسن روحانی مطرح شد».

یدیعوت آحارنوت نیز نوشت: «محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران امروز –چهارشنبه- با حضور در وزارت کشور به‌رغم توصیه آیت‌الله خامنه‌ای برای عدم کاندیداتوری وی در انتخابات ریاست‌جمهوری، به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کرد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.