0 نظر
176 بازدید

انجام استعلام داوطلبان میان دوره ای مجلس/برای تشکیل هیات اجرایی مرکزی منتظر پاسخ شورای نگهبانیم

double-quot
تهران – جارپرس – دبیر ستاد انتخابات کشور می گوید استعلام داوطلبان میان دوره ای مجلس از مراجع چهارگانه انجام و اطلاعات آن ها به هیات های اجرایی و نظارت ارسال شده است تا در زمان مقرر نسبت به بررسی صلاحیت ها اقدام کنند.
کد خبر : 19830
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 اسفند 1395 - 7:13
انجام استعلام داوطلبان میان دوره ای مجلس/برای تشکیل هیات اجرایی مرکزی منتظر پاسخ شورای نگهبانیم

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، علی پورعلی مطلق درباره هیات اجرایی مرکزی نیز اظهار کرد: وزارت کشور اواخر هفته گذشته اسامی ۳۰ نفر از معتمدان پیشنهادی خود را برای هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری به شورای نگهبان اعلام کرد.
وی ادامه داد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری امروز یا فردا نظر و تصمیم نهایی خود را درباره افراد پیشنهاد شده به وزارت کشور اعلام می کند.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مطابق ماده ٣١ قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیات اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب وزیر کشور(به عنوان رییس هیات)، یکی از اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس (بدون حق رای)، دادستان کل کشور، وزیر اطلاعات، تعداد هفت نفر از شخصیت های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: برای انتخاب معتمدان مردمی، وزیر کشور حداقل پنج ماه قبل از پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری، ۳۰ نفر از شخصیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را که دارای صلاحیت های مندرج دراین قانون باشند به عنوان معتمد به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی می کند که این افراد به شورای نگهبان معرفی شده اند.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: پس از تایید افراد پیشنهادی توسط هیات مرکزی نظارت حداکثر ظرف یک هفته جلسه ای با حضور حداقل دو سوم معتمدان مذکور تشکیل می شود که ضمن آن هفت نفر معتمدان با رای مخفی و اکثریت نسبی به عنوان عضو اصلی و چهار نفر عضو علی البدل به ترتیب آرای انتخاب می شوند.
بر اساس جدول زمان بندی تعیین ‌شده ، داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می ‌توانند از ۲۲ تا ۲۶ فروردین ماه به مدت پنج روز نسبت به نام نویسی اقدام کنند.
همچنین داوطلبان پس از آن که صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان بررسی و مورد تایید قرار گرفت می‌ توانند از ۸ تا ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت ۲۰ روز به تبلیغات انتخاباتی و تشریح برنامه ‌های خود بپردازند.
نام نویسی از داوطلبان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز از ۳۰ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ششم فروردین ‌ماه ۱۳۹۶ ادامه خواهد داشت.
نامزدهای نهایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به مدت هفت روز مهلت تبلیغات دارند که زمان تبلیغات آن ها از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ‌ماه تعیین شده است.
انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در چهار حوزه انتخابیه اصفهان، اهر و هریس، بندرلنگه، بستک و پارسیان، مراغه وعجب شیر برگزار می شود که نام نویسی از داوطلبان شرکت در این انتخابات هشتم اسفندماه آغاز و ۱۴ اسفندماه با نام نویسی ۲۸۲ داوطلب پایان یافت.
نامزدهای انتخابات میان ‌دوره ‌ای مجلس دهم از ۲۱ تا ۲۷ اردیبهشت ‌ماه به مدت هفت روز می‌ توانند به تبلیغات بپردازند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۹ اردیبشهت ۱۳۹۶ برگزار می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.