0 نظر
211 بازدید

انتقاد قهرمان المپیک از پخش نشدن جام جهانی تیراندازی در رسانه ملی

double-quot تهران- جارپرس- دارنده مدال طلای تیراندازی بازی‌های المپیک توکیو گفت: تیراندازی یکی از پر مدال‌ترین رشته‌ها در بازی‌های المپیک و آسیایی است اما برخی شبکه‌های صدا و سیما به جای پخش زنده جام جهانی تیراندازی، رقابت‌های تکراری از برخی رشته‌های کم مخاطب را پخش می‌کنند.
کد خبر : 89120
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 9:45
انتقاد قهرمان المپیک از پخش نشدن جام جهانی تیراندازی در رسانه ملی

به گزارش جارپرس از ایرناجواد فروغی با انتقاد از پخش نشدن جام جهانی تیراندازی در برزیل از صدا و سیما اظهار داشت: این سوال مطرح می‌شود، که اگر صدا و سیما زمانی برای پخش مسابقات مهمی چون جام‌های جهانی که ورزشکاران ایرانی در آن حضور دارند، ندارد چطور فرصت کافی برای  پخش زنده مرحله مقدماتی تا فینال مسابقات اروپایی رشته‌های کم مخاطب را دارد.

این تیرانداز دهلرانی با اشاره به اهمیت پوشش خبری رشته‌های مختلف ورزشی افزود: حمایت و همدلی رسانه‌ها برای ورزشکاران ضروری است و نباید به دلیل قهرمان دوستی تنها زمانی سراغ ورزشکار بروند که به موفقیتی دست یافته است تا از وی حمایت کرده و خبر و گزارش از این پیروزی منتشر کنند. خوب است رسانه‌ها در هر شرایطی در کنار ورزشکاران باشند و موارد را بدون جانبداری مطرح و تحلیل کنند. در چنین شرایطی خروجی و نتایج بهتری نیز در رشته‌های مختلف ورزشی را شاهد خواهیم بود و به طور قطع این به نفع ورززش کشور است.

از عملکردم در برزیل راضی نیستم 

فروغی اضافه کرد: در جام جهانی تیراندازی برزیل ۱۸۰ تیرانداز از ۲۸ کشور شرکت کردند و سطح رقابت‌ها نسبت به مسابقات جهانی پایین‌تر بود، اما رکوردهای بسیار خوبی در آن ثبت شد که حکایت از برگزاری رقابت در سطحی قابل قبولی بود.

این پرستار مدال‌آور تیراندازی کشورمان ادامه داد: تعداد کمی از تیراندازان قاره آسیا در جام جهانی برزیل حضور داشتند، اما ورزشکاران خوبی از کشورهای آمریکایی و اروپایی حضور داشتد و در میان آنان ورزشکاران صاحب‌نام زیادی دیده می‌شد و خوشبختانه عملکرد تیراندازان ایرانی نیز در بخش زنان و مردان قابل دفاع است.

وی با بیان اینکه از عملکردم راضی نیستم، گفت: ۲ عامل موجب این نارضایتی شد. اول اینکه مدت‌ها از میادین بین‌المللی و جهانی دور بودیم و این در حالی است که حضور در میادین خارجی و حتی داخلی ما را در شرایط بهتری از آمادگی و توان رقابت قرار می‌دهد. عامل دوم نیز ایراد سلاحم در بخش ماشه بود که مدتی بود این نقص وجود داشت و چون نتوانستیم مشکل را مرتفع کنیم در مسابقات بد قلقی کرد و مانع رقابت راحت و بی‌دردسر برایم شد.

فروغی همچنین گفت: مسایل رفاهی و معیشتی ورزشکاران یکی دیگر از مهم‌ترین مسایلی است که ذهن ورزشکار را به خود درگیر می‌کند. حضور روانشناسان با تجربه در کنار تمرینات تیراندازان و تامین و تعمیر به موقع سلاح آنان از دیگر  مشکلاتی است که باید مرتفع شده و انگیزه برای موفقیت ورزشکاران را ارتقا بخشد.

موفقیت در بازی‌های آسیایی 

دارنده مدال طلای المپیک توکیو، گفت: مسابقات بسیار مهمی چون بازی‌های آسیایی را در پیش داریم که امیدواریم شرایط تمرینی از جمله برگزاری اردوهای خارجی در کشورهایی با شرایط آب و هوایی هانگژو چین برای آمادگی کامل مهیا شود. به طور قطع چنین برنامه‌ای در آمادگی خوب تیراندازان با توجه به کمبود فشنگ تاثیرگذار است.

وی افزود: برگزاری به موقع لیگ، قهرمانی کشور و مسابقات آزاد، گام مهمی در روند آماده‌سازی تیراندازان است و خدا را شکر کرونا نسبت به گذشته تحت کنترل بیشتری است و این می‌تواند در برگزاری رقابت‌های فوق موثر باشد.

ارتقا رنکینگ با حضور مستمر در رقابت‌ها 

فروغی ادامه داد: شاید با توجه به نحوه تمرین یا روند آماده‌سازی تیم‌های ملی تیراندازی، ایستادن روی سکو یا کسب مدال از انتظارت کادر فنی یا مسئولان فدراسیون نبود، اما فراموش نشود براساس قوانین جدید فدراسیون جهانی رنکینگ ورزشکاران در ابتدای هر سال صفر می‌شود و شرکت در مسابقات هزینه سنگینی برای تیراندازان دارد.

وی گفت: وقتی نتوانستیم در جام جهانی مصر شرکت کنیم این موجب افت رنکینگ ما شد و مسابقات جهانی برزیل فارغ از نتایجش فرصتی بود تا رنکینگ خود را افزایش دهیم و این به نفع ورزش کشور است چرا که هدف موفقیت در بازی‌های آسیایی است. سوای بحث رنکینگ، برای پروسه آمادگی نیاز به حضور در برزیل و شرکت در میدان رقابت را داشتیم تا برای میدانی مهم‌تر مهیا شویم.

جام جهانی برزیل دومین دوره از سری رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۲۲ است که از ۲۲ فروردین در شهر ریودوژانیرو برزیل با حضور ۱۸۰ ورزشکار از ۲۸ کشور جهان برگزار شد.

کاروان تیراندازی ایران با ۱۳ تیرانداز زن و مرد در ۲ بخش تفنگ و تپانچه در این رقابت‌ها حضور یافت و با کسب چهار مدال یک طلا، یک نقره و ۲ برنز به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد و روز گذشته به کشور بازگشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.