انتخاب ۷ عضو حقیقی هیات اجرایی مرکزی انتخابات

double-quot

تهران – جارپرس – ۷ نفر از اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، از میان ۳۰ شخصیت مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، در جلسه معتمدان انتخابات ریاست‌جمهوری تعیین شدند.

کد خبر : 20200
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 فروردین 1396 - 6:52
انتخاب ۷ عضو حقیقی هیات اجرایی مرکزی انتخابات

به گزارش خانه ملت؛ جلسه معتمدان انتخابات ریاست‌جمهوری به منظور انتخاب ۷ نفر از اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات، از میان ۳۰ شخصیت مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور، با دعوت وزیر کشور برگزار شد.

در این جلسه پس از ارائه توضیحاتی پیرامون مبانی قانونی تشکیل هیات اجرایی مرکزی انتخابات و گزارشی از اقدامات انجام شده، با رای گیری مخفی به عمل آمده است که بر این اساس:سید کاظم میرولد،علی اصغر احمدی،حمید میرزاده، محسن حاجی میرزایی،حجت الاسلام محمدعلی شهیدی،حسینعلی امیری و غلامرضا تاجگردون به عنوان عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه زهرا احمدی پور و آقایان شفیع شفیعی نیا، یحیی آل اسحاق و حبیب الله حقیقی به عنوان اعضاء علی البدل برگزیده شدند.

طبق ماده ۳۱ فصل دوم قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و زیر نظر هیات اجرائی مرکزی انتخابات اقدام به انجام مراحل مختلف امور خواهد کرد.

ماده ۳۱_ وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیأت اجرائی مرکزی انتخابات با ترکیب اعضای ذیل اقدام می‌نماید:وزیر کشور(به عنوان رئیس هیأت)،یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس (بدون حق رأی)،دادستان کل کشور،وزیر اطلاعات،تعداد هفت نفر از شخصیت‌های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی به ترتیب مقرر در تبصره‌های(۱) و (۲) این ماده

تبصره ۱_ وزیر کشور حداقل پنج‌ماه قبل از پایان دوره چهارساله ریاست جمهوری، سی نفر از شخصیت‌های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را که دارای صلاحیت‌های مندرج در تبصره(۳) ماده(۳۹) این قانون باشند به عنوان معتمد به هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات معرفی می‌نماید و با رعایت تبصره(۲) این ماده پس از تأیید هیأت مرکزی نظارت حداکثر ظرف یک هفته جلسه‌ای با حضور حداقل دو سوم معتمدان مذکور تشکیل می‌دهد که ضمن آن هفت نفر معتمدان موضوع بند(۵) با رأی مخفی و اکثریت نسبی به عنوان عضو اصلی و چهار نفر عضو علی‌البدل به ترتیب آراء انتخاب شوند.

 

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.