انتخابات کمیته ملی المپیک زودتر برگزار می‌شود؟

double-quot تهران - جارپرس - با تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو دیگر دلیلی برای برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک در پاییز نیست و کمیته ملی المپیک می‌تواند زودتر پرونده انتخابات را ببندد.
کد خبر : 90080
تاریخ انتشار : شنبه 17 اردیبهشت 1401 - 14:55
انتخابات کمیته ملی المپیک زودتر برگزار می‌شود؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، انتخابات کمیته ملی المپیک قرار بود ۱۷ اسفند سال گذشته برگزار شود که به دلیل این که هیات اجرایی دیر به سراغ تدوین آیین نامه برگزاری انتخابات رفت، انتخابات به بهار ۱۴۰۱ موکول شد و  در نهایت نیز در مجمع عمومی روز ۱۷ اسفند با رای اعضا به بعد از بازی های آسیایی ۲۰۲۲ یعنی مهر سال جاری موکول شد.  در آن مجمع تعدادی از اعضا با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی خواستار این شدند که برگزاری مجمع تا بعد از بازیها به تعویق بیفتد.

اما اکنون با توجه به اینکه بازی های آسیایی به تعویق افتاده و در سال ۲۰۲۲ برگزار نمی شود دیگر دلیلی هم برای اینکه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک هم در پاییز برگزار شود، وجود ندارد.از طرفی پرونده بازنشستگی رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک نیز همچنان باز است و اگر او هم مجبور شود که از ریاست کنار برود، بدون رییس بودن کمیته ملی المپیک اتفاق خوبی نخواهد بود بنابراین برگزاری انتخابات هم باید زودتر از زمان در نظر گرفته شده (پاییز) در دستور کار قرار بگیرد.

از طرفی فاصله زمانی زیادی هم تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ باقی نمانده و هر چه زودتر تکلیف کمیته ملی المپیک مشخص شود می‌توان برای این رویداد مهم برنامه ریزی بهتری داشت.

در حال حاضر تنها مسئله تایید آیین نامه برگزاری انتخابات توسط کمیته بین المللی المپیک است که کمیته ملی المپیک باید جدی تر از قبل پیگیر گرفتن تاییدیه شود  و به محض گرفتن تاییدیه و با موافقت مجمع، مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند.

تا زمانی که تاییدیه IOC بیاید هیات اجرایی باید کارهای نیمه تمام مربوط به انتخابات را به پایان برسد . یکی از کارهایی که هیات اجرایی باید در مورد انتخابات انجام می دهد تدوین دستور العمل انتخاب خبرگان ورزشی بود. طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک پنج نفر از کارشناسان خبره در امور بازی های المپیک به پیشنهاد رییس  و تصویب هیات اجرایی انتخاب شوند که انتخابات کارشناسان براساس ادستورالعملی که به تصویب کمیته ملی المپیک می رسد ، انجام خواهد شد.

این دستورالعمل قرار بود پیش از پایان سال ۱۴۰۰ در دستور کار کمیته ملی المپیک قرار بگیرد که انجام نشد و فعلا هم در دستور کار هیات اجرایی قرار نگرفته است.

هیات اجرایی اکنون باید تدوین این دستورالعمل را در دستور کار قرار دهدتا پس از گرفتن تاییدیه IOC  مانع دیگری وجود نداشته باشد.

البته تدوین این آیین نامه وانتخاب خبرگان ورزشی جزو تصمیماتی است که پیش بینی می شود حواشی زیادی به همراه داشته باشد چون برخی افراد تنها با معرفی به عنوان خبره ورزشی می‌توانند وارد انتخابات شوند که البته تعداد این نفرات هم کم نیستند از این رو هر چه زودتر پرونده این مسئله هم بسته شود، بهتر است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.