امسال صادرات سیب از گمرکات آذربایجان غربی ۷ برابر شده است

double-quot تهران - جارپرس - استاندار آذربایجان غربی گفت: ۸۵٠ هزار تومان تن از سیب تولیدی استان از ابتدای سال جاری تاکنون به شکل های مختلف جذب واحدهای صنایع تبدیلی، بازارهای داخلی و به کشورهای مختلف صادر شده است.
کد خبر : 79781
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 - 23:00
امسال صادرات سیب از گمرکات آذربایجان غربی ۷ برابر شده است

 

محمدصادق معتمدیان امروز ۱۸ دی ماه در حاشیه برگزاری جلسه تسهیل و روانسازی صادرات سیب استان در جمع خبرنگاران گفت: امسال خوشبختانه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن محصول سیب در آذربایجان غربی تولید شده است و با تدابیر انجام شده در استان از این میزان تولید، ۳۵۰ هزار تن به صورت سیب درجه ۳ و صنعتی توسط کارخانجات صنایع تبدیلی خریداری و جذب شده است.

استاندار آذربایجان غربی، ادامه داد: ۵۰۰ هزار تن از سیب تولید استان نیز تاکنون به شکلهای مختلف جذب بازارهای داخلی و به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با اشاره به افزایش میزان صادرات سیب استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: امسال میزان صادرات سیب استان با حدود ۷ برابر رشد نسبت به سال گذشته، به ۱۹۵ هزار تن به ارزش ۵۳ میلیون دلار رسیده است و این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل فقط ۲۳ هزار تن سیب به ارزش ۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده بود و این نشان دهنده عزم جدی استان برای رفع موانع موجود برای صادرات این محصول استراتژیک است.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای صادرات ۵۰۰ هزار تن سیب موجود در ۴۰۰ سردخانه استان تا پایان سال جاری، افزود: با حضور مدیران وزارت جهاد کشاورزی و صمت در آذربایجان غربی و رایزنی های انجام شده، بخشی از سیب موجود در سردخانه های استان به عنوان میوه شب عید خریداری خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از روند صادرات سیب استان به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک ادامه داد: با استفاده از سیستم حمل و نقل هوایی و حمایت دولت از این سیستم روند صادرات سیب استان به کشورهای مختلف دنیا تسریع و شتاب می یابد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات از جمله مشکلات موجود در قرنطینه و افزایش تعرفه های گمرکی در روند صادرات به کشور افغانستان نیز گفت: این مسئله را از طریق نماینده عالی دولت در امور افغانستان در حال رایزنی و پیگیری هستیم.

معتمدیان همچنین از دعوت سفیر هندوستان برای حضور و بازدید از زیرساخت های آذربایجان غربی برای افزایش مناسبات اقتصادی، تجاری و افزایش ظرفیت های صادراتی استان به کشور هندوستان خبر داد و افزود: این کشور می تواند به عنوان یکی از بازارهای صادراتی سیب استان تبدیل شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تشکیل کمیته دائمی سیب درختی در حوزه معاونت امور اقتصادی استانداری اظهار کرد: مهمترین وظیفه این کمیته، تدوین سند جامع بهره برداری مناسب از محصول سیب استان از تولید، فراوری، بازاریابی و تجاری سازی است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.