اصرار بر اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها / کمبود ۶۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت

double-quot تهران _ جارپرس _ معاون بهداشت وزارت بهداشت، از تدوین نسخه ۰۳ پزشک خانواده خبر داد و گفت: وزارت بهداشت مصر است که برنامه پزشک خانواده در سال آینده برای جمعیت شهری اجرا شود که بالغ بر ۵۲ میلیون نفر برآورد می‌شوند.
کد خبر : 108638
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 8:05
اصرار بر اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرها / کمبود ۶۰ هزار نیرو در حوزه بهداشت

 

به گزارش جارپرس از ایسنا ، دکتر حسین فرشیدی درباره وضعیت توسعه برنامه پزشک خانواده شهری، گفت: نسخه ۰۲ برنامه پزشک خانواده مورد بازنگری و ویرایش قرار گرفت، تغییرات جدید به برنامه اضافه شد و بحث‌های مربوط به جوانی جمعیت هم به آن اضافه شد و نسخه پزشک خانواده به‌روز شده و به نسخه ۰۳ تغییر یافت.

 

وی افزود: وزارت بهداشت مصر است که برنامه پزشک خانواده در سال آینده برای جمعیت شهری اجرا شود که بالغ بر ۵۲ میلیون نفر برآورد می‌شوند. آنچه که مانع اجرای این برنامه بوده است، وضعیت اعتباری و تامین بودجه آن است که باید اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه دیده شود. در زمینه برآورد اعتباری اجرای نسخه ۰۳ برنامه پزشک خانواده در حال نهایی کردن کارها هستیم و سازمان برنامه و بودجه آن را اعلام خواهد کرد.

 

فرشیدی گفت: در عین حال آنچه که در پزشک خانواده به دنبال آن هستیم، این است که از طریق خرید خدمت و با واسطه‌گری بیمه‌ها کار را انجام دهیم.

 

فرشیدی در عین حال درباره وضعیت کمبود نیرو در حوزه بهداشت کشور و برنامه‌ها برای استخدام نیرو نیز گفت: به طور کلی حدود ۶۰ هزار ردیف خالی در حوزه بهداشت داریم. در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر در حوزه بهداشت کشور شاغل هستند و حدود ۶۰ هزار ردیف هم در بهداشت ردیف خالی داریم. در عین حال باید دید که برای سال آینده در جهت استخدام نیرو سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی، مجوز جذب چه تعداد نیرو را به ما خواهند داد.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.