اسکناس های نو از دهه آخر اسفند در شبکه بانکی توزیع می شود

double-quot
تهران – جارپرس – سرپرست اداره ریالی و نشر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، گفت: اسکناس مورد نیاز شب عید هموطنان از ۲۱ اسفند ماه در سراسر کشور در شعب منتخب بین متقاضیان توزیع می شود.
کد خبر : 19708
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 9:01
اسکناس های نو از دهه آخر اسفند در شبکه بانکی توزیع می شود

به گزارش جارپرس، «مسعود رحیمی» روز چهارشنبه در نشست خبری به تشریح برنامه های بانک مرکزی برای تامین اسکناس مورد نیاز شب عید پرداخت و اظهار داشت: اسکناس مورد نیاز استان ها به میزان ۹ هزار میلیارد ریال به استان ها ارسال شده و برای تهران نیز هفت هزار میلیارد ریال اسکناس نو در نظر گرفته شده است.
بانک مرکزی مسئول چاپ، نشر و امحای اسکناس در ایران است و سال ۱۳۳۸ پس از تصویب قانون پولی و بانکی کشور و همزمان با تاسیس بانک مرکزی در ۱۸ مرداد ۱۳۳۹ این وظیفه برعهده اش قرار گرفت.
قبل از آن بانک ملی ایران وظیفه حق انحصاری انتشار اسکناس و تنظیم جریان پول کشور را برعهده داشت.
علاوه براین تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تا اوایل سال ۱۳۶۲ کلیه اسکناس های رایج کشورمان در اروپا به چاپ می رسید و با راه اندازی کارخانه چاپ اوراق بهادار توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، چاپ اسکناس در داخل آغاز و در سال ۱۳۶۷ با توجه به حجم بالای واردات کاغذ اسکناس و سایر اوراق امنیتی براساس دستور رییس جمهوری وقت، بانک مرکزی در زمینه تاسیس کارخانه تولید کاغذ اسناد بهادار اقدام های لازم را انجام داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.